a) Onze redacteuren zijn onafhankelijk van de fabrikanten van de aanbevolen producten. We publiceren wel links naar verschillende webshops waar we mee samenwerken. Lees meer. b) Wij gebruiken cookies om het bezoekersgedrag op deze website te analyseren. Door verder te surfen op deze site geef je toestemming voor het gebruik ervan. Privacybeleid.

Elektrische Auto’S Statistieken: Actueel overzicht [Met nieuwe gegevens]

In deze blogpost kunt u een actueel overzicht verwachten van de meest recente en relevante statistieken over elektrische auto’s, inclusief nieuwe gegevens die u een uitgebreid inzicht geven in de huidige trends, verkoopcijfers en ontwikkelingen in de markt voor elektrisch vervoer.

  • Volgens het CBS waren er eind 2020 bijna 185.000 volledig elektrische auto’s in Nederland. Dit is bijna een verdubbeling van een jaar eerder.
  • In 2020 waren 1 op de 5 nieuw verkochte auto’s in Nederland volledig elektrisch.
  • RAI Vereniging voorspelt dat tegen 2025 50% van de nieuw verkochte auto’s volledig elektrisch zal zijn.
  • Volgens BloombergNEF, de kosten van elektrische voertuigen zullen naar verwachting dalen tot die van conventionele voertuigen rond 2024.
  • Uit een onderzoek van Milieu Centraal blijkt dat een elektrische auto gemiddeld 70% minder CO2 uitstoot dan een benzineauto.
  • Volgens het EVBox Mobility Monitor rapport van 2020, geeft 41% van de Nederlandse bestuurders aan dat de mogelijkheid om thuis te kunnen laden een belangrijke factor is om over te schakelen naar elektrisch rijden.
  • Volgens het Nationaal Zakenauto Onderzoek, in 2020 had 13% van de zakelijke rijders een elektrische auto.

Actuele Elektrische Auto’S Statistieken

Volgens het CBS waren er eind 2020 bijna 185.000 volledig elektrische auto’s in Nederland. Dit is bijna een verdubbeling van een jaar eerder.

Het CBS, oftewel het Centraal Bureau voor de Statistiek, heeft aangegeven dat er aan het einde van het jaar 2020 bijna 185.000 volledig elektrische auto’s in Nederland geregistreerd stonden. Dit betekent dat het aantal volledig elektrische auto’s in een jaar tijd bijna is verdubbeld. Om dit in perspectief te plaatsen, als u op 31 december 2019 op een willekeurige plek in Nederland stond, zou u in theorie naar twee keer zoveel volledig elektrische auto’s kunnen kijken op dezelfde datum in 2020. Deze aanzienlijke groei weerspiegelt een sterke trend naar meer duurzame vormen van vervoer in ons land, omdat elektrische auto’s bijdragen aan de vermindering van de CO2-uitstoot.

In 2020 waren 1 op de 5 nieuw verkochte auto’s in Nederland volledig elektrisch.

Deze statistiek suggereert dat de populariteit van volledig elektrische auto’s in Nederland in 2020 aanzienlijk is toegenomen. Wanneer men zegt dat ‘1 op de 5 nieuw verkochte auto’s in Nederland volledig elektrisch was’, betekent dit dat 20% van alle auto’s die in dat jaar nieuw werden verkocht, volledig door elektriciteit werden aangedreven, zonder aanvullende brandstofondersteuning. Dit is een indicatie van de groeiende acceptatie van elektrische voertuigen als een levensvatbare optie voor autobezit in Nederland, wat kan worden gedreven door diverse factoren zoals milieubewustzijn, overheidsbeleid of de evoluerende perceptie van elektrische auto’s onder consumenten. Dus als u een nieuwe auto in Nederland heeft gekocht in 2020, was er een kans van 1 op 5 dat u voor een volledig elektrische auto heeft gekozen.

RAI Vereniging voorspelt dat tegen 2025 50% van de nieuw verkochte auto’s volledig elektrisch zal zijn.

De RAI Vereniging heeft een voorspelling gedaan met betrekking tot de verkoop van nieuwe auto’s in de nabije toekomst. Volgens deze prognose zal tegen 2025 ongeveer 50% van de nieuw verkochte auto’s volledig elektrisch zijn. Dit betekent dat de helft van de auto’s die vanaf dat jaar van de productielijn rollen, op elektriciteit zal rijden in plaats van op traditionele brandstoffen zoals benzine of diesel. Deze statistiek toont het groeiend belang en de opkomst van elektrische voertuigen. Voor u, als consument of potentiële auto-eigenaar, kan deze trend betekenen dat u tegen die tijd meer keuzes zou hebben voor elektrische auto’s, mogelijk met verbeterde capaciteiten en lagere prijzen, gezien de verwachte stijging van de vraag en concurrentie.

Volgens BloombergNEF, de kosten van elektrische voertuigen zullen naar verwachting dalen tot die van conventionele voertuigen rond 2024.

Volgens een prognose van Bloomberg New Energy Finance (BloombergNEF), zullen de kosten voor elektrische voertuigen naar verwachting in lijn komen met de kosten voor conventionele voertuigen rond het jaar 2024. Dit betekent dat u als consument tegen deze tijd voor de prijs van een traditionele auto met een interne verbrandingsmotor, ook een elektrische auto zou kunnen aanschaffen. Deze voorspelling is gebaseerd op de huidige snelle ontwikkelingen en vooruitgang op het gebied van batterijtechnologie en productieschaalvergroting, waardoor de productiekosten van elektrische auto’s zullen dalen. Dus, als u overweegt om in de nabije toekomst een auto te kopen, kan het de moeite waard zijn om op de ontwikkelingen rond elektrische voertuigen te letten.

Uit een onderzoek van Milieu Centraal blijkt dat een elektrische auto gemiddeld 70% minder CO2 uitstoot dan een benzineauto.

Uit het onderzoek van Milieu Centraal, een onafhankelijke voorlichtingsorganisatie, blijkt dat elektrische auto’s aanzienlijk minder CO2 uitstoten dan benzineauto’s. Om precies te zijn, een elektrische voertuig stoot gemiddeld 70% minder CO2 uit dan zijn benzine-aangedreven equivalent. Dit betekent niet dat een elektrische auto helemaal geen CO2 uitstoot, maar de uitstoot van CO2 is aanzienlijk verminderd, met name tijdens het rijden. De productie en recycling van de auto en de batterij hebben ook een CO2-impact, maar zelfs inclusief deze factoren, blijft de elektrische auto gemiddeld beter presteren. Deze statistiek onderstreept dus duidelijk het voordeel van elektrische auto’s op het vlak van klimaatverandering en de omschakeling naar een duurzamere transportsector.

Volgens het EVBox Mobility Monitor rapport van 2020, geeft 41% van de Nederlandse bestuurders aan dat de mogelijkheid om thuis te kunnen laden een belangrijke factor is om over te schakelen naar elektrisch rijden.

Volgens het EVBox Mobility Monitor rapport van 2020 geeft 41% van de Nederlandse autobestuurders aan dat het thuis kunnen opladen een belangrijke factor is in hun overweging om over te schakelen op elektrisch rijden. Dit betekent dat bijna de helft van de Nederlandse autobestuurders aanzienlijk beïnvloed wordt door de mogelijkheid om hun voertuig thuis op te laden als ze denken aan de overstap naar een elektrische auto. Deze statistiek toont het belang van gemak en toegankelijkheid in de toenemende acceptatie van elektrisch rijden. Voor u als lezer kan dit inzichtelijk maken waarom onder andere infrastructuur voor thuisladen zo’n centrale rol speelt in de populariteit en haalbaarheid van elektrisch rijden in Nederland.

Volgens het Nationaal Zakenauto Onderzoek, in 2020 had 13% van de zakelijke rijders een elektrische auto.

Uit het Nationaal Zakenauto Onderzoek blijkt dat in 2020, 13% van de zakelijke rijders een elektrische auto had. Dit betekent dat van alle zakelijke rijders in Nederland, ongeveer één op de acht in dat jaar een voertuig bezat dat volledig op elektriciteit functioneert. Deze trend onderstreept een gestage verschuiving naar duurzamere vervoersmiddelen binnen de Nederlandse bedrijfswereld. Deze statistiek is echter een momentopname en kan variëren, afhankelijk van factoren zoals beschikbaarheid van laadstations, kosten van elektrische auto’s en beleid van de overheid en bedrijven om elektrisch rijden te stimuleren. Als u een zakelijke rijder bent, kan deze informatie nuttig zijn bij het overwegen van uw volgende voertuigkeuze.

Referenties

0. – https://about.bnef.com

1. – https://www.milieucentraal.nl

2. – https://www.cbs.nl

3. – https://www.raivereniging.nl

4. – https://www.vna-lease.nl

5. – https://evbox.com

Originally posted 2023-11-14 12:12:42.

Inhoudsopgave