a) Onze redacteuren zijn onafhankelijk van de fabrikanten van de aanbevolen producten. We publiceren wel links naar verschillende webshops waar we mee samenwerken. Lees meer. b) Wij gebruiken cookies om het bezoekersgedrag op deze website te analyseren. Door verder te surfen op deze site geef je toestemming voor het gebruik ervan. Privacybeleid.

Game-Ontwikkeling Statistiek: Actueel overzicht [Met nieuwe gegevens]

In deze blogpost krijgt u een actueel overzicht van de game-ontwikkeling statistieken, compleet met nieuwe gegevens en inzichten die licht werpen op de recente trends, patronen en voorspellingen in de game-industrie.

  • Meer dan 50% van de game-ontwikkelaars, die aan 2020 Developer Satisfaction Survey hebben deelgenomen, beweren dat ze met ‘Indie Games’ werken.
  • 33% van de ontwikkelaars maakt actief gebruik van Virtual Reality (VR) -technologieën in hun games.
  • Uit een onderzoek uit 2020 bleek dat 24% van de game-ontwikkelaars werkte aan games voor de PlayStation 5, terwijl 23% aan games voor de Xbox Series X werkte.
  • 70% van de game-ontwikkelaars is van mening dat spelers meer waarde hechten aan visuele effecten dan aan gameplay.
  • In 2019 genereerden de 10 hoogst verdienende mobiele games 2.9 miljard dollar aan omzet.
  • Er zijn meer dan 33.000 fulltime gameontwikkelaars in de VS en Canada.

Actuele Game-Ontwikkeling Statistiek

Meer dan 50% van de game-ontwikkelaars, die aan 2020 Developer Satisfaction Survey hebben deelgenomen, beweren dat ze met ‘Indie Games’ werken.

Uit de statistiek uit de 2020 Developer Satisfaction Survey blijkt dat meer dan de helft van de game-ontwikkelaars aangeeft te werken met ‘Indie Games’. Indie Games zijn games die onafhankelijk worden ontwikkeld, zonder financiële ondersteuning van grote speluitgevers. Het feit dat meer dan 50% van de ontwikkelaars werkt aan dergelijke projecten kan wijzen op de groeiende populariteit van dit type games. Het kan ook iets zeggen over de vrijheid en creativiteit die dit soort ontwikkeling biedt. Als u zelf een game-ontwikkelaar bent, maakt u deel uit van een groeiende groep professionals die de traditionele spelontwikkeling doorbreekt en nieuwe, innovatieve ervaringen voor gamers creëert.

33% van de ontwikkelaars maakt actief gebruik van Virtual Reality (VR) -technologieën in hun games.

Deze statistiek onthult dat ongeveer een derde van de game-ontwikkelaars, ofwel 33%, actief gebruikmaakt van Virtual Reality (VR) -technologieën in hun ontwikkelingsproces. Dit betekent simpelweg dat ze VR integreren in het ontwerpen en maken van hun games. VR biedt immers een volledig nieuwe, immersieve manier om games te ervaren, waardoor spelers in staat zijn virtueel te interacteren met gamewerelden alsof ze er echt in zijn. Met deze statistiek kunt u beter begrijpen hoe wijdverbreid het gebruik van deze innovatieve technologie is in de game-industrie. Het geeft ook aan dat als u een gameliefhebber bent, er een kans van ongeveer 33% is dat de games waarmee u interacteert, op de een of andere manier worden ondersteund door VR-technologie.

Uit een onderzoek uit 2020 bleek dat 24% van de game-ontwikkelaars werkte aan games voor de PlayStation 5, terwijl 23% aan games voor de Xbox Series X werkte.

Uit de aangehaalde statistiek kan worden opgemaakt dat er een licht verschil is tussen het aantal game-ontwikkelaars dat games ontwerpt voor de Playstation 5 en Xbox Series X. Het rapport uit 2020 toont aan dat 24% van de game-ontwikkelaars werkte aan games specifiek voor de Playstation 5. Dit betekent dat bijna een kwart van alle game-ontwikkelaars zich bezighield met het maken van games voor dit specifieke platform. Aan de andere kant was er 23% van de game-ontwikkelaars die werkte aan games voor de Xbox Series X. Hoewel dit percentage iets lager is dan dat voor de Playstation 5, is het verschil minimaal. Dit suggereert dat er een vrij gelijke verdeling is van ontwikkeling van games tussen deze twee platforms.

70% van de game-ontwikkelaars is van mening dat spelers meer waarde hechten aan visuele effecten dan aan gameplay.

Uit deze statistiek blijkt dat 70% van de game-ontwikkelaars gelooft dat spelers meer belang hechten aan visuele effecten dan aan de gameplay zelf. Wat dit betekent, is dat het overgrote deel van de mensen die games ontwerpen en ontwikkelen, van mening is dat spelers meer gewicht toekennen aan hoe een spel eruitziet – oftewel de visuele esthetiek – dan aan hoe het spel daadwerkelijk gespeeld wordt (de gameplay). Deze overtuiging kan invloed hebben op hoe ze hun games ontwerpen, waarbij er mogelijk meer nadruk wordt gelegd op visuele effecten dan op andere aspecten. Als u een speler bent, kan dit uw spelervaring beïnvloeden. Als u bijvoorbeeld waarde hecht aan uitdagende gameplay, maar game-ontwikkelaars richten zich voornamelijk op visuele effecten, kunnen games mogelijk niet voldoen aan uw verwachtingen.

In 2019 genereerden de 10 hoogst verdienende mobiele games 2.9 miljard dollar aan omzet.

In 2019 werd er een aanzienlijk bedrag gegenereerd door de 10 meest winstgevende mobiele games, namelijk 2.9 miljard dollar. Dit betekent dat deze tien mobiele spellen samen zorgden voor inkomsten van bijna drie miljard dollar in slechts één jaar. Deze statistiek geeft weer dat, ondanks het feit dat deze games meestal gratis te downloaden zijn, ze toch in staat zijn grote sommen geld te genereren via in-game aankopen en reclame. Dus als u een mobiel spel speelt en u ziet een advertentie of een mogelijkheid om een upgrade te kopen, dan draagt dat bij aan dit enorme totaal van de omzet.

Er zijn meer dan 33.000 fulltime gameontwikkelaars in de VS en Canada.

Deze statistiek laat zien dat er meer dan 33.000 fulltime gameontwikkelaars actief zijn in de Verenigde Staten en Canada. Wat betekent dit precies? Het betekent dat in deze twee landen samen meer dan 33.000 personen hun volledige werkweek besteden aan het ontwikkelen van games. Dit kan variëren van het programmeren van spelmechanieken, het ontwerpen van graphics tot het creëren van verhaallijnen. Het geeft aan hoe groot en belangrijk de game-industrie is in deze regio, met duizenden professionals die dagelijks werken aan nieuwe en bestaande games. U kunt uit deze statistiek opmaken dat de carrièrekeuze van gameontwikkelaar geen niche is, maar een substantiële industrie met een aanzienlijk aantal werkende professionals.

Referenties

0. – https://gameanalytics.com

1. – https://www.statista.com

2. – https://gamedeveloper.com

3. – https://www.pocketgamer.biz

Inhoudsopgave