a) Onze redacteuren zijn onafhankelijk van de fabrikanten van de aanbevolen producten. We publiceren wel links naar verschillende webshops waar we mee samenwerken. Lees meer. b) Wij gebruiken cookies om het bezoekersgedrag op deze website te analyseren. Door verder te surfen op deze site geef je toestemming voor het gebruik ervan. Privacybeleid.

Gameverslaving Statistieken: Actueel overzicht [Met nieuwe gegevens]

In deze blogpost kunt u verwachten dat u up-to-date statistieken en nieuwe gegevens vindt over gameverslaving, evenals een diepgaande analyse over hoe dit zich momenteel ontwikkelt en mogelijk van invloed is op verschillende bevolkingsgroepen.

  • Ongeveer 81% van de Amerikaanse kinderen speelt regelmatig videospellen en van hen wordt aangenomen dat 8,5% verslaafd is aan videospellen,
  • De gemiddelde leeftijd van een gameverslaafde is 35 jaar,
  • Ongeveer 9 procent van de 3.034 deelnemers in een onderzoek in Singapore bleek gedurende twee jaar een gameverslaving te hebben,
  • Jonge mensen tussen de 9-41 jaar, die meer dan 9 uur per week gamen, hebben meer kans om een ​​gameverslaving te ontwikkelen,
  • Uit een onderzoek onder jonge mannen in Spanje bleek dat 15% van de deelnemers als gameverslaafden wordt beschouwd,
  • Bijna 9% van de kinderen in de leeftijdsgroep van 8-18 jaar in de VS toont tekenen van gameverslaving, volgens een onderzoek van de National Institute on Drug Abuse,
  • Uit een onderzoek in Noorwegen blijkt dat 1,4% van de zevendeklassers zowel meisjes als jongens als pathologische gamers worden beschouwd,
  • In de VS geeft bijna 49% van de volwassenen aan dat ze gamen,
  • In Zuid-Korea, een van de zwaarst getroffen gebieden door gameverslaving, wordt geschat dat ongeveer 8 tot 13% van de tieners aan deze verslaving lijdt,
  • In Groot-Brittannië vertoont naar schatting twee tot drie procent van de bevolking tekenen van gameverslaving,
  • Chinese kinderen en jongeren van 5 tot 21 jaar tonen een prevalentie van gameverslavingsgedrag van 10.0% tot 27.5%,

Actuele Gameverslaving Statistieken

Ongeveer 81% van de Amerikaanse kinderen speelt regelmatig videospellen en van hen wordt aangenomen dat 8,5% verslaafd is aan videospellen,

Uit de gegeven statistiek blijkt dat ongeveer 81% van de Amerikaanse kinderen regelmatig videogames speelt. Dit geeft ons een indicator van hoe populair en geïntegreerd videogames zijn in de vrijetijdsbesteding van kinderen in de Verenigde Staten. Daarnaast suggereert de statistiek dat ongeveer 8,5% van deze kinderen die videogames spelen, verslaafd zou kunnen zijn. Dit betekent niet noodzakelijkerwijs dat 8,5% van alle Amerikaanse kinderen verslaafd is aan videogames, maar dat dit percentage geldt voor de kinderen die regelmatig videogames spelen. Dit is een belangrijke nuance omdat het aantoont dat, hoewel videogames een gangbare vrijetijdsbesteding zijn, niet alle kinderen die ze spelen daar een verslaving aan ontwikkelen. Het geeft echter een belangrijk inzicht in de mogelijke gevolgen van regelmatige blootstelling aan videogames op een minderjarige populatie.

De gemiddelde leeftijd van een gameverslaafde is 35 jaar,

Deze statistiek geeft aan dat de gemiddeld berekende leeftijd van een persoon met een gameverslaving 35 jaar is. U moet zich hierbij voorstellen dat wanneer je de leeftijden van alle gameverslaafden samen optelt en dan deelt door het totaal aantal gameverslaafden, dan krijg je als uitkomst 35 jaar. Dit betekent niet dat er geen gameverslaafden zijn die jonger of ouder zijn dan 35. Het is gewoon een gemiddelde dat een algemene indruk geeft. Het zou kunnen zijn dat de meeste gameverslaafden rond deze leeftijd zijn, maar er zullen ongetwijfeld ook gameverslaafden zijn die veel jonger of ouder zijn.

Ongeveer 9 procent van de 3.034 deelnemers in een onderzoek in Singapore bleek gedurende twee jaar een gameverslaving te hebben,

Dit statistische resultaat vertelt u dat in een specifiek onderzoek uitgevoerd in Singapore, waarbij 3.034 mensen betrokken waren, ongeveer 9 procent van hen binnen een periode van twee jaar een gameverslaving bleek te hebben. Dit betekent dat van de 3.034 deelnemers ongeveer 273 mensen tijdens dit onderzoek een probleem hadden met excessief gamen. Het is belangrijk om te begrijpen dat deze statistiek niet noodzakelijk aangeeft dat 9 procent van de gehele bevolking in Singapore een gameverslaving heeft, maar eerder dat binnen het specifieke sample van deelnemers aan dit onderzoek, 9 procent een gameverslaving had.

Jonge mensen tussen de 9-41 jaar, die meer dan 9 uur per week gamen, hebben meer kans om een ​​gameverslaving te ontwikkelen,

De statistiek die u hier heeft aangegeven, stelt dat jonge personen in de leeftijdscategorie van 9 tot 41 jaar, die meer dan negen uur per week aan games besteden, een hogere kans hebben om een gameverslaving te ontwikkelen. Dit betekent dat wanneer iemand in deze leeftijdsgroep zijn of haar tijd extensief besteedt aan gaming, oftewel meer dan negen uur per week, de kans op het ontwikkelen van een verslaving aan het gamen verhoogt. Het is echter belangrijk op te merken dat dit niet betekent dat elk individu dat negen of meer uren per week gamet, daadwerkelijk een verslaving zal ontwikkelen. Het is een statistische aanwijzing, geen garantie. U als ouder, leraar, of vriend moet dus alert blijven op symptomen van mogelijke gameverslaving bij jongeren in uw omgeving die extensief gamen.

Uit een onderzoek onder jonge mannen in Spanje bleek dat 15% van de deelnemers als gameverslaafden wordt beschouwd,

Uit de verstrekte statistieken blijkt dat er in een recent onderzoek onder jonge mannen in Spanje 15% als gameverslaafden wordt beschouwd. Dit betekent dat van alle jonge mannen die deelnamen aan het onderzoek, 15% zodanig veel tijd besteden aan het spelen van videogames dat het hun dagelijkse leven, hun sociale relaties en/of hun werk of studie negatief beïnvloedt. Dit geeft aan dat gameverslaving een significant probleem kan zijn onder deze demografische groep in Spanje. Het is belangrijk om te begrijpen dat deze statistiek niet noodzakelijkerwijs betekent dat 15% van alle jonge mannen in Spanje een gameverslaving heeft, aangezien dit specifiek gebaseerd is op de deelnemers aan dit onderzoek.

Bijna 9% van de kinderen in de leeftijdsgroep van 8-18 jaar in de VS toont tekenen van gameverslaving, volgens een onderzoek van de National Institute on Drug Abuse,

In het onderzoek dat door het National Institute on Drug Abuse is uitgevoerd, blijkt dat bijna 9% van de kinderen in de leeftijdsgroep van 8 tot 18 jaar in de Verenigde Staten tekenen van gameverslaving vertoont. Dit betekent dat bijna één op de elf kinderen in deze leeftijdsgroep symptomen toont die in verband kunnen worden gebracht met een verslaving aan videogames. Deze resultaten wijzen op een significant probleem onder de jeugd. Als u een ouder of verzorger bent, is het belangrijk om het gamegedrag van uw kinderen in de gaten te houden en eventueel professionele hulp te zoeken als u tekenen van verslaving opmerkt.

Uit een onderzoek in Noorwegen blijkt dat 1,4% van de zevendeklassers zowel meisjes als jongens als pathologische gamers worden beschouwd,

Het door u genoemde statistiek refereert naar een studie uitgevoerd in Noorwegen die het gamegedrag van zevendeklassers heeft onderzocht. De term ‘pathologische gamers’ wordt gebruikt voor personen wiens gamegedrag problematisch is tot een punt waar het hun dagelijkse functioneren en leven negatief beïnvloedt. Uit het onderzoek blijkt dat 1,4% van de zevendeklassers, en dat bevat zowel meisjes als jongens, gezien wordt als pathologische gamers. Dit betekent dat ongeveer 1 op de 71 kinderen in deze leeftijdsgroep een problematisch niveau van gamegedrag vertoont, ongeacht hun geslacht. Hoewel dit percentage klein lijkt, kan het ernstige implicaties hebben gezien de mogelijke negatieve invloed van excessief gamen op onder andere het schoolprestaties en sociale relaties van deze kinderen.

In de VS geeft bijna 49% van de volwassenen aan dat ze gamen,

Deze statistiek geeft aan dat bijna de helft van de volwassenen in de Verenigde Staten (49%) zichzelf bestempelt als een gamer. Dit betekent dat ze in hun vrije tijd videogames spelen, hetzij op consoles, computers of mobiele apparaten. Dit percentage vertegenwoordigt een aanzienlijk deel van de bevolking, wat de prevalentie en acceptatie van gamen in de moderne samenleving aantoont. U kunt uit deze statistiek opmaken hoe gebruikelijk het is voor volwassenen om te gamen en hoe gaming een mainstream onderdeel van de volwassen cultuur is geworden in de Verenigde Staten.

In Zuid-Korea, een van de zwaarst getroffen gebieden door gameverslaving, wordt geschat dat ongeveer 8 tot 13% van de tieners aan deze verslaving lijdt,

De genoemde statistiek verwijst naar het aanzienlijke probleem van gameverslaving onder tieners in Zuid-Korea, een land dat bijzonder hard getroffen is door deze uitdaging. De term ‘gameverslaving’ verwijst naar een buitensporig of dwangmatig gebruik van computerspellen of videogames, wat kan leiden tot significante problemen of stress bij de getroffen individuen. Als we deze statistieken in perspectief zetten, betekent dit dat ongeveer 8 tot 13 op de 100 tieners in Zuid-Korea mogelijk een gameverslaving hebben. Dit hoge percentage geeft de ernst van het probleem aan en benadrukt de noodzaak voor preventie en interventiemaatregelen. De cijfers zijn indicatief en de daadwerkelijke percentages kunnen afhankelijk zijn van de definitie en de gebruikte meetschalen voor gameverslaving. U moet echter begrijpen dat, hoewel niet alle jongeren die games spelen verslaafd raken, dit cijfer het potentiële risico onderstreept.

In Groot-Brittannië vertoont naar schatting twee tot drie procent van de bevolking tekenen van gameverslaving,

De statistiek stelt dat in Groot-Brittannië een geschat percentage van twee tot drie procent van de bevolking tekenen van gameverslaving toont. Dit betekent dat, op elke honderd mensen die in Groot-Brittannië wonen, er mogelijk twee tot drie mensen zijn die verslaafd zijn aan gamen. Een gameverslaving wordt gekenmerkt door overmatig en dwangmatig gamen ondanks de negatieve gevolgen voor persoonlijk, sociaal of professioneel functioneren. Deze schatting toont aan dat gameverslaving een belangrijk maatschappelijk probleem is dat aandacht vereist in termen van preventie, onderzoek, en mogelijkerwijs behandeling. Het is op zich al zorgwekkend als een kleine, maar significant percentage van de bevolking mogelijkerwijs te maken heeft met deze vorm van verslaving, maar het is zelfs nog relevanter gezien het prevalentiepercentage mogelijk onderschat wordt door onderrapportage of onopgemerkte gevallen.

Chinese kinderen en jongeren van 5 tot 21 jaar tonen een prevalentie van gameverslavingsgedrag van 10.0% tot 27.5%,

Uit de gegeven statistiek blijkt dat er onder Chinese kinderen en jongeren, in de leeftijdscategorie van 5 tot 21 jaar, gameverslavingsgedrag zichtbaar is. De prevalentie, oftewel het voorkomen van dit gedrag binnen deze groep, ligt tussen de 10,0% en 27,5%. Dit betekent dat van elke honderd kinderen en jongeren uit deze leeftijdsgroep in China, er minimaal tien en maximaal bijna achtentwintig een vorm van gameverslaving zouden hebben. Het is belangrijk om op te merken dat dit percentage geen individuele speeltijd of spelintensiteit reflecteert, maar een grof overkoepelend beeld geeft van de mate van gameverslaving onder Chinese kinderen en jongeren. Laten we ons ook bewust zijn van de vele factoren die dit gedrag kunnen beïnvloeden, zoals socio-economische omstandigheden, culturele waarden, of toegang tot technologie.

Referenties

0. – https://link.springer.com

1. – https://www.addictioncenter.com

2. – https://www.reuters.com

3. – https://www.drugabuse.gov

4. – https://www.pewresearch.org

5. – https://www.ncbi.nlm.nih.gov

6. – https://www.theguardian.com

7. – https://www.sciencedaily.com

8. – https://jamanetwork.com

9. – https://www.webmd.com

Originally posted 2023-11-14 12:13:03.

Inhoudsopgave