a) Onze redacteuren zijn onafhankelijk van de fabrikanten van de aanbevolen producten. We publiceren wel links naar verschillende webshops waar we mee samenwerken. Lees meer. b) Wij gebruiken cookies om het bezoekersgedrag op deze website te analyseren. Door verder te surfen op deze site geef je toestemming voor het gebruik ervan. Privacybeleid.

Gebruikte Auto Statistieken: Actueel overzicht [Met nieuwe gegevens]

In deze blogpost vindt u een actueel overzicht van gebruikte auto statistieken met nieuwe gegevens, waarin inzichten, trends en analyses worden gedeeld om u te helpen bij uw volgende autoaankoop.

  • In 2020 werden er 1.9 miljoen gebruikte personenauto’s verkocht in Nederland.
  • De gemiddelde prijs van een in Nederland verkochte gebruikte auto was in 2020 €17.000.
  • Volkswagen was het meest verkochte tweedehands automerk in Nederland in 2020.
  • 21% van de tweedehands auto’s verkocht in Nederland in 2020 was een diesel.
  • Nederlandse consumenten kochten in 2019 ruim 2,1 miljard euro aan tweedehands auto’s uit het buitenland.
  • In 2020 waren er 12,5 miljoen geregistreerde personenauto’s in Nederland.
  • De gemiddelde leeftijd van tweedehands auto’s in Nederland is 8,4 jaar.
  • Ongeveer 48% van de verkochte tweedehands auto’s in Nederland waren kleine auto’s.
  • Het aantal geëxporteerde gebruikte auto’s uit Nederland was meer dan 247.000 in 2020.
  • Tweedehands autoverkopen zijn in 2019 gestegen met 2,3% vergeleken met het voorgaande jaar.
  • De gemiddelde CO2-uitstoot van een tweedehands auto in Nederland is 132 g/km.

Actuele Gebruikte Auto Statistieken

In 2020 werden er 1.9 miljoen gebruikte personenauto’s verkocht in Nederland.

De statistiek die u heeft aangehaald, ‘In 2020 werden er 1.9 miljoen gebruikte personenauto’s verkocht in Nederland’, geeft het totale aantal tweedehands personenauto’s aan die in het jaar 2020 in Nederland zijn verkocht. Dit betekent dat bijna twee miljoen auto’s van eigenaar zijn veranderd via de tweedehands markt. Deze verkoop van gebruikte auto’s kan via verschillende kanalen plaatsvinden, zoals bijvoorbeeld via particuliere verkopers, professionele autohandelaren, of online platforms. Het is ook belangrijk om te begrijpen dat de term “gebruikte auto’s” verwijst naar auto’s die al eerder in bezit zijn geweest door een of meerdere eigenaren. De verkoop van gebruikte auto’s is een belangrijke indicator voor de mobiliteitsgewoonten en economische activiteit in het land.

De gemiddelde prijs van een in Nederland verkochte gebruikte auto was in 2020 €17.000.

Uit de gegevens blijkt dat de gemiddelde prijs van een gebruikte auto die in 2020 in Nederland werd verkocht, €17.000 was. Dit betekent dat wanneer u alle verkoopprijzen van gebruikte auto’s in dat jaar optelt en vervolgens deelt door het totale aantal verkochte auto’s, u uitkomt op dit bedrag van €17.000. Dit is een gemiddeld cijfer en houdt in dat sommige auto’s voor meer zijn verkocht, terwijl andere voor minder zijn verkocht. Dit is een nuttige indicator voor het economisch klimaat en de autosector in Nederland. Het geeft u een algemeen idee van hoeveel u zou kunnen verwachten te betalen indien u een gebruikte auto in Nederland zou kopen in 2020.

Volkswagen was het meest verkochte tweedehands automerk in Nederland in 2020.

De statistiek geeft aan dat Volkswagen in 2020 het populairste merk was onder de tweedehands auto’s die in Nederland verkocht werden. Voor u betekent dit dat vorig jaar, van alle gebruikte auto’s die werden verkocht, Volkswagen het merk was dat het meest werd gekozen door Nederlandse kopers. Dit kan verschillende redenen hebben, zoals de prestaties van het merk, de betrouwbaarheid of de prijs-kwaliteitverhouding. Het kan ook wijzen op het vertrouwen dat de Nederlandse consumenten hebben in Volkswagen als belangrijkste keuze wanneer ze overwegen om een tweedehands auto te kopen.

21% van de tweedehands auto’s verkocht in Nederland in 2020 was een diesel.

Uit de gegeven statistiek blijkt dat 21% van de tweedehands auto’s die in Nederland in het jaar 2020 werden verkocht, diesels waren. Dit betekent dat ongeveer één op de vijf gebruikte auto’s die in dat jaar over de toonbank gingen, uitgerust was met een dieselmotor. U moet zich ervan bewust zijn dat deze informatie een inzicht geeft in de voorkeuren van de Nederlandse automobilisten. Echter, deze statistiek vertelt ons niets over de redenen achter deze voorkeur. Het kan zijn dat de keuze voor diesels gebaseerd is op factoren zoals brandstofefficiëntie, betrouwbaarheid, kosten of simpelweg persoonlijke voorkeur.

Nederlandse consumenten kochten in 2019 ruim 2,1 miljard euro aan tweedehands auto’s uit het buitenland.

De statistiek ‘Nederlandse consumenten kochten in 2019 ruim 2,1 miljard euro aan tweedehands auto’s uit het buitenland’ wijst op een aanzienlijke economische activiteit. Deze som geld, 2,1 miljard euro, is wat Nederlandse consumenten in 2019 gezamenlijk hebben besteed aan de aankoop van tweedehands auto’s die niet in Nederland, maar in het buitenland waren. Anders gezegd, het is een maat voor de waarde van tweedehands auto’s die de Nederlandse consumenten in dat jaar hebben geïmporteerd. Dit benadert de mate waarin Nederlandse consumenten afhankelijk zijn van internationale markten om aan hun vraag naar tweedehands auto’s te voldoen. U, als lezer, kunt de omvang van deze economische activiteit inzien door de uitgedrukte waarde van deze transacties in harde euro’s.

In 2020 waren er 12,5 miljoen geregistreerde personenauto’s in Nederland.

In deze statistiek wordt aangegeven dat er in 2020 zo’n 12,5 miljoen personenauto’s geregistreerd waren in Nederland. Dit betekent dat er 12,5 miljoen auto’s zijn ingeschreven en officieel erkend door de Nederlandse overheidsinstanties. De registratie houdt in dat deze voertuigen allemaal een uniek kenteken hebben gekregen en opgenomen zijn in het kentekenregister van de RDW, de Rijksdienst voor het Wegverkeer. Als u zich bedenkt dat Nederland een bevolking heeft van ongeveer 17 miljoen mensen, kunt u zien dat er bijna één auto is voor elke 1,4 inwoners. Het is belangrijk om er rekening mee te houden dat één persoon meerdere auto’s kan bezitten en dat niet iedereen een auto heeft. Deze cijfers zijn belangrijk om de omvang van de auto-industrie en onze afhankelijkheid van gemotoriseerd vervoer in Nederland in te schatten.

De gemiddelde leeftijd van tweedehands auto’s in Nederland is 8,4 jaar.

Wanneer u kijkt naar de statistiek dat de gemiddelijke leeftijd van tweedehands auto’s in Nederland 8,4 jaar is, betekent dit dat als u alle leeftijden van de tweedehands auto’s in het land bij elkaar optelt en vervolgens deelt door het totale aantal tweedehands auto’s dat er is, het resultaat 8,4 jaar zal zijn. Dit geeft aan dat de meeste Nederlanders een tweedehands auto besturen die rond 8,4 jaar oud is. Het kan ook dienen als een indicatie van hoe lang Nederlanders hun auto’s over het algemeen behouden voordat ze er een andere aanschaffen, hetzij nieuw of tweedehands.

Ongeveer 48% van de verkochte tweedehands auto’s in Nederland waren kleine auto’s.

Deze statistiek geeft aan dat bijna de helft (48%) van alle tweedehands auto’s die in Nederland verkocht worden, kleine auto’s zijn. In wezen betekent dit dat wanneer u op de Nederlandse tweedehands automarkt kijkt, u een grotere kans heeft om een kleinere auto tegen te komen dan een grotere. Dit kan te maken hebben met verschillende factoren, waaronder de parkeerbeperkingen in steden, de zuinigheid van kleine auto’s of de lagere prijzen van tweedehands kleine auto’s. Het laat ook zien dat de vraag naar kleinere auto’s in de tweedehands markt significant is.

Het aantal geëxporteerde gebruikte auto’s uit Nederland was meer dan 247.000 in 2020.

In 2020 is het aantal gebruikte auto’s dat vanuit Nederland is geëxporteerd, gestegen tot meer dan 247.000. Deze statistiek weerspiegelt de hoeveelheid tweedehands auto’s die Nederlandse bedrijven of particulieren naar buitenlandse markten hebben verkocht en verzonden. Dit kan verschillende economische indicaties hebben, zoals de groei van de auto-exportbedrijven in Nederland of de vraag naar Nederlandse tweedehandsauto’s in buitenlandse markten. Het kan ook het resultaat zijn van handelsbeleid of economische omstandigheden in zowel Nederland als de landen waarnaar deze auto’s zijn geëxporteerd. U, als lezer, kunt dit zien als een teken van activiteit en groei in de autohandelssector van de Nederlandse economie.

Tweedehands autoverkopen zijn in 2019 gestegen met 2,3% vergeleken met het voorgaande jaar.

Deze statistiek geeft aan dat er in 2019 een stijging is opgetreden in het aantal verkochte tweedehands auto’s vergeleken met het jaar ervoor. Het percentage van deze stijging is 2,3%. Dit betekent dat er 2,3% meer tweedehands auto’s zijn verkocht in 2019 dan in 2018. Het is een belangrijke statistiek, omdat het een indicatie kan geven over de gezondheid van de economie, consumentenbestedingen en trends in de automarkt. Dus, indien u een betrokken partij bent, hetzij als verkoper of koper van tweedehands auto’s, zal deze toename u een beter beeld geven van de marktdynamiek.

De gemiddelde CO2-uitstoot van een tweedehands auto in Nederland is 132 g/km.

De statistiek die u te zien krijgt, betreft de gemiddelde CO2-uitstoot van een tweedehands auto in Nederland, dat op 132 gram per kilometer (g/km) wordt geschat. Dit betekent dat voor elke gereden kilometer, een gemiddelde tweedehands auto in Nederland ongeveer 132 gram aan koolstofdioxide, een belangrijk broeikasgas, uitstoot. Deze meting hangt af van vele factoren zoals het type en model van de auto, het brandstofverbruik, de rijgewoonten en de onderhoudsstatus van de auto. Keep in gedachten dat een hogere CO2-uitstoot over het algemeen een grotere milieu-impact aangeeft. Dit statistiek wordt vaak gebruikt om het milieu-impact van auto’s te vergelijken en om beleid en regelgeving aangaande auto-emissies te formuleren.

Referenties

0. – https://www.autoscout24.nl

1. – https://www.vwe.nl

2. – https://www.cbs.nl

3. – https://www.automobielmanagement.nl

Originally posted 2023-11-14 12:13:03.

Inhoudsopgave