Actuele Marktonderzoek Statistieken
72% van advertentieprofessionals zegt dat ze een groter deel van hun marketingbudget op sociale media besteden na marktonderzoek.
Uit de statistiek blijkt dat 72% van de professionals in de advertentie-industrie beweren dat zij een groter deel van hun marketingbudget besteden aan sociale media na het uitvoeren van marktonderzoek. In simpele termen betekent dit dat bijna driekwart van de advertentie-experts, na het zorgvuldig bestuderen van de markttrends en het gedrag van de consument, hebben geconstateerd dat sociale media een effectief kanaal is voor het bevorderen van hun producten of diensten. Daarom hebben zij besloten om meer van hun marketinggeld te besteden aan platformen zoals Facebook, Instagram, Twitter, enzovoort. Het benadrukt het toenemende belang dat sociale media spelen in succesvolle marketingstrategieën tegenwoordig.
80% van de B2B-marketingprofessionals vertrouwt op statistieken uit marktonderzoek om beslissingen te nemen.
De statistiek die aangeeft dat 80% van de B2B-marketingprofessionals vertrouwt op statistieken uit marktonderzoek om beslissingen te nemen betekent dat een grote meerderheid van mensen die werken in business-to-business (B2B) marketing op basis van marktonderzoek hun beslissingen nemen. Marktonderzoek houdt het verzamelen en analyseren van data over markttrends, concurrentie, en klantgedrag in. De genoemde professionals zien deze gegevens als betrouwbaar en cruciaal bij het maken van hun beslissingen. Het betekent dat zij objectieve gegevens verkiezen boven intuïtie of anekdotisch bewijs. Hieruit kunt u opmaken dat in het veld van B2B-marketing, statistieken en feitelijke gegevens een aanzienlijke impact hebben op besluitvormingsprocessen.
Merkherkenning heeft een impact van 80% op het beslissingsproces van de consument, volgens marktonderzoek.
Merkherkenning speelt een zeer belangrijke rol in het beslissingsproces van de consument. Volgens uitgevoerd marktonderzoek heeft merkherkenning een impact van maar liefst 80% op de keuzes die consumenten maken. Dit betekent dat wanneer u als consument een aankoop overweegt, u in 80% van de gevallen waarschijnlijk eerder kiest voor een merk dat u herkent en vertrouwt, dan voor een merk waar u nog nooit van gehoord heeft. Met andere woorden, uw vertrouwen in en kennis van bepaalde merken beïnvloedt sterk uw aankoopgedrag. Daarom investeren bedrijven zoveel in het vergroten van hun merkbekendheid. Ze willen dat u hun merk herkent en vertrouwt, zodat wanneer u een beslissing moet nemen, hun merk de meest voor de hand liggende keuze voor u is.
Marktonderzoek heeft aangetoond dat 77% van alle consumenten leest online reviews voordat ze een aankoop doen.
Dit statistisch gegeven betekent dat meer dan drie kwart van de consumenten, u mogelijk zelf ook, de gewoonte heeft om online beoordelingen te lezen alvorens een product of dienst aan te schaffen. Simpel gezegd, online reviews hebben een aanzienlijke invloed op het aankoopproces. Deze kunnen variëren van feedback op webshops tot commentaren op sociale media. Het lezen ervan helpt consumenten om een beter idee te krijgen van de kwaliteit en betrouwbaarheid van het product, dienst of verkoper. Dit gedrag helpt bij het verminderen van risico’s en het maken van een meer geïnformeerd aankoopbesluit. Als u in het bedrijfsleven zit, is het daarom belangrijk om een positieve online reputatie op te bouwen en te onderhouden.
Marktonderzoek toont aan dat 64% van de mensen zegt dat ze een merkcontactpunt op social media bezoeken in plaats van de website van het merk.
Uit recent marktonderzoek blijkt dat 64% van de mensen aangeeft dat ze een merkvoorkeur uiten via sociale media in plaats van de website van het merk te bezoeken. Dit betekent dat ongeveer twee derde van de respondenten eerder geneigd is om informatie te zoeken, vragen te stellen of interactie te hebben met een merk op platformen zoals Facebook, Instagram of Twitter, in plaats van direct naar de officiële website van het merk te gaan. Hieruit kunnen we afleiden dat sociale media een cruciale rol spelen in de hedendaagse klantrelaties en dat merken mogelijk een groter publiek kunnen bereiken en effectiever kunnen communiceren via deze platformen. Als u als merk nog geen sterke aanwezigheid heeft op sociale media, zou het dus zeer nuttig kunnen zijn om hierin te investeren.
Referenties
0. – https://www.hubspot.com
1. – https://www.marketingprofs.com
2. – https://www.brightlocal.com
3. – https://www.emarketer.com
4. – https://www.thebrandingjournal.com
Originally posted 2023-11-14 12:14:24.