a) Onze redacteuren zijn onafhankelijk van de fabrikanten van de aanbevolen producten. We publiceren wel links naar verschillende webshops waar we mee samenwerken. Lees meer. b) Wij gebruiken cookies om het bezoekersgedrag op deze website te analyseren. Door verder te surfen op deze site geef je toestemming voor het gebruik ervan. Privacybeleid.

Online Boodschappen Doen Statistieken: Actueel overzicht [Met nieuwe gegevens]

In deze blogpost kunt u actuele statistieken verwachten die inzicht geven in trends en veranderingen in het online boodschappen doen, verrijkt met nieuwe gegevens die het huidige landschap van de online supermarktsector weerspiegelen.

  • Ongeveer 29% van de Nederlandse huishoudens hebben in 2021 hun boodschappen online gedaan.
  • Online boodschappen doen in Nederland verhoogde van 18% in 2015 naar 30% in 2020.
  • De markt voor online boodschappen in Nederland was in 2020 goed voor bijna 2.7 miljard euro.
  • Ongeveer 37% van de online shoppers in Nederland zijn tussen de 25 en 34 jaar oud.
  • In 2020 was 20% van de totale uitgaven aan voeding en dranken in Nederland afkomstig van online aankopen.
  • In 2021 gaf ongeveer 76% van de Nederlanders aan dat zij het gemak van online boodschappen doen waarderen.
  • Ongeveer 59% van de online kopers in Nederland verwacht in 2022 nog steeds online boodschappen te doen.
  • In 2021 kocht ongeveer 44% van de Nederlanders minstens één keer per maand online boodschappen.
  • In Nederland was Albert Heijn in 2021 de marktleider op het gebied van online boodschappen, met een marktaandeel van ongeveer 35%.
  • Ongeveer 45% van de online boodschappen in Nederland wordt gedaan via een smartphone of tablet.

Actuele Online Boodschappen Doen Statistieken

Ongeveer 29% van de Nederlandse huishoudens hebben in 2021 hun boodschappen online gedaan.

De statistiek dat ‘ongeveer 29% van de Nederlandse huishoudens in 2021 hun boodschappen online hebben gedaan’ heeft betrekking op het groeiende gebruik van online platforms voor dagelijkse boodschappen in Nederland. Dit betekent dat bijna een derde van alle huishoudens in Nederland de traditionele methode van winkelen in een fysieke winkel achter zich heeft gelaten en in plaats daarvan ervoor heeft gekozen om hun boodschappen digitaal te doen. Dit kan variëren van het bestellen van etenswaren tot huishoudelijke artikelen. Deze ontwikkeling kan worden toegeschreven aan de toenemende digitalisering, de groeiende populariteit van online winkelen, en ook de behoefte aan gemak en veiligheid te midden van de Covid-19 pandemie. Als u tot die 29% behoort, bent u een van de vele Nederlanders die gebruik maken van de mogelijkheid om online boodschappen te doen.

Online boodschappen doen in Nederland verhoogde van 18% in 2015 naar 30% in 2020.

De statistiek geeft aan dat er een aanzienlijke stijging heeft plaatsgevonden in het percentage mensen in Nederland dat online boodschappen doet. In 2015 deed 18% van de mensen in Nederland hun boodschappen online; dat aantal steeg naar 30% in 2020. Dit betekent dat er in deze periode van vijf jaar een stijging van 12 procentpunten is geweest. Het impliceert dus dat u als consument nu deel uitmaakt van een groeiende groep mensen die ervoor kiest om hun boodschappen online te bestellen, in plaats van naar een fysieke winkel te gaan. De achterliggende redenen kunnen variëren van het gemak en tijdbesparing tot het vermijden van mensenmassa’s tijdens piekuren of pandemiesituaties zoals COVID-19.

De markt voor online boodschappen in Nederland was in 2020 goed voor bijna 2.7 miljard euro.

De statistiek geeft aan dat het totaal aantal online boodschappen dat in Nederland werd gedaan in het jaar 2020 een waarde had van bijna 2.7 miljard euro. Dit betekent dat consumenten in 2020 gezamenlijk voor een dergelijk kolossale som aan boodschappen online besteld en betaald hebben. Dit kan zijn door het bestellen van voedsel en andere huishoudelijke artikelen via supermarkten die een online winkeldienst aanbieden, of via speciale online boodschappenplatforms. Het omvat dus alle online aankopen die als ‘boodschappen’ kunnen worden geclassificeerd. Dit getal kan verder nuttig zijn om een beeld te vormen van hoe groot de markt voor online boodschappen in Nederland is, evenals de trend naar meer online dan fysiek winkelen.

Ongeveer 37% van de online shoppers in Nederland zijn tussen de 25 en 34 jaar oud.

Uit de statistiek blijkt dat ongeveer 37% van de online shoppers in Nederland in de leeftijdsgroep tussen 25 en 34 jaar vallen. Dit betekent dat wanneer u een willekeurige groep van 100 online winkelende mensen in Nederland zou nemen, u kunt verwachten dat ongeveer 37 van hen tussen de 25 en 34 jaar oud zijn. Deze statistiek kan van belang zijn voor marketeers en online winkeliers, omdat het inzicht geeft in de demografische samenstelling van de consumenten die gebruik maken van online winkeldiensten in Nederland. Het impliceert dus dat deze leeftijdsgroep een belangrijk deel uitmaakt van de online shopping markt.

In 2020 was 20% van de totale uitgaven aan voeding en dranken in Nederland afkomstig van online aankopen.

De statistiek die aangeeft dat in 2020, 20% van de totale uitgaven aan voeding en dranken in Nederland afkomstig was van online aankopen, betekent dat een vijfde van het geld dat in Nederland wordt besteed aan het kopen van eten en drinken, online werd uitgegeven. Dit kan op diverse online platforms zijn geweest, zoals supermarkt websites, voedselbezorgingsdiensten, of speciale voeding en drankwinkels online. Het impliceert dat het Nederlandse publiek zich steeds meer wendt tot het gemak van online winkelen voor hun voedingsbehoeften, wat een belangrijk inzicht kan zijn voor bedrijven die zich richten op voedsel- en drankverkoop. De overige 80% van de uitgaven werd waarschijnlijk gedaan in fysieke winkels en markten. Als u een bedrijf heeft in deze sector, toont deze statistiek de opkomende trend en het groeiende belang van een sterk online aanwezigheid voor het succes van uw bedrijf.

In 2021 gaf ongeveer 76% van de Nederlanders aan dat zij het gemak van online boodschappen doen waarderen.

Deze statistiek geeft aan dat in het jaar 2021, ongeveer 76% van de Nederlandse bevolking het gemak van online boodschappen doen waardeerde. Dit houdt in dat bijna driekwart van de mensen in Nederland de voordelen inziet van het gebruik van internet voor hun boodschappen. Dit kan variëren van het gemak van thuis winkelen, tijdsbesparing, vermijding van drukte in de winkels, tot zelfs de mogelijkheid om prijzen gemakkelijker te vergelijken. Dit geeft u als lezer een inzicht in hoe de Nederlandse consumentengewoonten zich ontwikkelen in het digitale tijdperk. De implicaties hiervan kunnen verstrekkend zijn, niet alleen voor de retailbranche, maar ook voor beleidsmakers en producenten. Het kan ook als indicatie dienen dat Nederlanders steeds meer geneigd zijn om technologie in hun dagelijkse leven te integreren.

Ongeveer 59% van de online kopers in Nederland verwacht in 2022 nog steeds online boodschappen te doen.

Uit de gegeven statistiek blijkt dat ongeveer 59% van de online kopers in Nederland verwacht in 2022 nog steeds hun boodschappen online te blijven doen. Dit betekent dat meer dan de helft van de mensen die momenteel online boodschappen doen, denkt dat zij deze gewoonte zullen voortzetten in het komende jaar. Zij verwachten dus niet terug te keren naar de traditionele manier van boodschappen doen in een fysieke winkel. Dit kan verschillende oorzaken hebben, zoals het gemak van online winkelen of het nog steeds heersende COVID-19 virus. Kortom, het blijkt dat een significant percentage van de online kopers in Nederland van plan is om hun boodschappen ook in de nabije toekomst online te blijven doen.

In 2021 kocht ongeveer 44% van de Nederlanders minstens één keer per maand online boodschappen.

Deze statistiek betekent dat in het jaar 2021 bijna de helft van de Nederlandse bevolking, specifiek 44%, elke maand ten minste eenmaal online aankopen deed voor hun boodschappen. Dit kan betekenen dat zij ervoor kozen om levensmiddelen, huishoudelijke artikelen of andere soorten boodschappen via online platforms of websites te kopen in plaats van fysieke winkels. Het geeft een duidelijk beeld van hoe het online winkelen in Nederland aan populariteit wint. Als u tot dat percentage behoort, betekent dit dat u deel uitmaakt van het groeiende aantal mensen dat geniet van het gemak van online winkelen en het gebruik van technologie voor dagelijkse taken. Deze cijfers kunnen tevens een indicatie zijn van hoe de leveringsinfrastructuur en digitale economie in Nederland zich ontwikkelen.

In Nederland was Albert Heijn in 2021 de marktleider op het gebied van online boodschappen, met een marktaandeel van ongeveer 35%.

Uit de gegeven statistiek blijkt dat Albert Heijn in 2021 de dominante speler was in de online boodschappenmarkt in Nederland, met een marktaandeel van ongeveer 35%. Dit betekent dat van de totale waarde van alle online boodschappen die in dat jaar in Nederland werden gekocht, 35% werd besteld bij Albert Heijn. Dit markeert de supermarktketen als toonaangevend op dit gebied, met meer online verkoop dan elke andere concurrent. In feite, als u in Nederland online boodschappen deed in 2021, was er een kans van 35% dat u dit deed bij Albert Heijn. Dus, als we kijken naar de volledige markt van online boodschappen in Nederland, blijkt Albert Heijn het grootste aandeel te hebben.

Ongeveer 45% van de online boodschappen in Nederland wordt gedaan via een smartphone of tablet.

De statistiek dat ‘ongeveer 45% van de online boodschappen in Nederland wordt gedaan via een smartphone of tablet’ geeft aan dat bijna de helft van de online aankopen in Nederland plaatsvindt via mobiele apparaten. Dit betekent dat u, bij het doen van uw online boodschappen, deel uitmaakt van een grote groep mensen die de voorkeur geeft aan het gemak van online winkelen op hun smartphone of tablet boven traditioneel winkelen of het gebruik van een desktop computer. Deze trend onderstreept het groeiende belang van mobiele toegankelijkheid en gebruiksgemak in de Nederlandse e-commerce markt.

Referenties

0. – https://www.rabobank.nl

1. – https://www.distrifood.nl

2. – https://www.multiscope.nl

3. – https://www.emerce.nl

4. – https://www.agf.nl

5. – https://www.statista.com

6. – https://www.foodpersonality.nl

Originally posted 2023-11-14 12:14:50.

Lees meer over ons beoordelingsproces →

Heb je feedback of ben je niet tevreden met onze beoordelingen? Neem hier contact met ons op

Inhoudsopgave