a) Onze redacteuren zijn onafhankelijk van de fabrikanten van de aanbevolen producten. We publiceren wel links naar verschillende webshops waar we mee samenwerken. Lees meer. b) Wij gebruiken cookies om het bezoekersgedrag op deze website te analyseren. Door verder te surfen op deze site geef je toestemming voor het gebruik ervan. Privacybeleid.

Pokemon Go Statistieken: Actueel overzicht [Met nieuwe gegevens]

In deze blogpost kunt u actuele en verhelderende statistieken verwachten over Pokemon Go, inclusief nieuwe gegevens die licht werpen op trends en ontwikkelingen binnen de game.

  • Tegen 2020 had Pokemon Go wereldwijd meer dan 1 miljard downloads bereikt.
  • In het tweede kwartaal van 2020 genereerde Pokémon Go 175 miljoen USD.
  • Sinds de lancering in 2016 was Pokemon Go beschikbaar in meer dan 150 landen eind 2020.
  • In 2019 behaalde Pokémon Go zijn meeste jaarlijkse omzet tot nu toe met ongeveer 900 miljoen USD.
  • In Nederland waren er ongeveer 1,3 miljoen actieve Pokemon Go spelers eind 2019.
  • De gemiddelde speelduur van Pokémon Go per dag voor een gebruiker is ongeveer 43 minuten.
  • Wereldwijd zijn er tot half 2020 meer dan 290 miljoen interacties met Team GO Rocket geweest.
  • Vanaf half 2020 zijn er wereldwijd meer dan 11,4 miljard kilometer afgelegd door Pokémon Go-spelers.

Actuele Pokemon Go Statistieken

Tegen 2020 had Pokemon Go wereldwijd meer dan 1 miljard downloads bereikt.

Tegen het jaar 2020 heeft het spel Pokemon Go wereldwijd ongeëvenaarde populariteit bereikt en is het meer dan 1 miljard keer gedownload door gebruikers. Dit is een opmerkelijke statistiek, die u eenvoudigweg kunt interpreteren als een weerspiegeling van de enorme wereldwijde belangstelling voor dit specifieke spel. In feite geeft elk download aantallen aan dat iemand besloot het spel op zijn of haar apparaat te installeren en dus mogelijk een actieve speler werd. Een totaal van 1 miljard downloads rond de wereld betekent dus dat een aanzienlijk aantal mensen, ongeacht hun locatie, de ervaring van het spelen van Pokemon Go hebben verkend.

In het tweede kwartaal van 2020 genereerde Pokémon Go 175 miljoen USD.

Uit de statistieken blijkt dat het mobiele spel Pokémon Go in het tweede kwartaal van 2020 een indrukwekkend bedrag van 175 miljoen USD heeft gegenereerd. Dit betekent dat in de maanden april, mei en juni van dat jaar, Pokémon Go spelers over de hele wereld samen dit enorme bedrag hebben besteed binnen de app. Dit kunnen bijvoorbeeld in-app aankopen zijn geweest van items, zoals Pokéballs of andere functies die de gameplay-ervaring verbeteren. Het spreekt boekdelen over de populariteit van het spel en de bereidheid van spelers om geld uit te geven om hun spelervaring te verbeteren. Als u overweegt om te investeren in mobiele game-industrie, kan dit statistiek u laten zien hoe lucratief het kan zijn.

Sinds de lancering in 2016 was Pokemon Go beschikbaar in meer dan 150 landen eind 2020.

De aangegeven statistiek geeft een inzicht in de globale beschikbaarheid en impact van het spel Pokémon Go. Het spel werd gelanceerd in 2016 en het heeft zich sindsdien wereldwijd verspreid. Eind 2020 was Pokémon Go in meer dan 150 landen beschikbaar, wat onderstreept hoe breed het spel is geaccepteerd en gespeeld over de hele wereld. Dit betekent dat het spel toegankelijk is voor mensen in minstens 150 verschillende landen, waarschijnlijk met verschillende versies van het spel geoptimaliseerd voor de taal en cultuur van elk land. U kunt zich dus voorstellen dat Pokémon Go niet alleen een spel is voor een bepaalde regio of cultuur, maar dat het succes ervan zich over vele landen en continenten uitstrekt.

In 2019 behaalde Pokémon Go zijn meeste jaarlijkse omzet tot nu toe met ongeveer 900 miljoen USD.

In 2019 boekte de populaire mobiele game ‘Pokémon Go’ zijn hoogste jaarlijkse omzet tot nu toe, waarbij het ongeveer 900 miljoen Amerikaanse dollar in bruto-inkomsten haalde. Dit betekent dat de totale inkomsten, voordat de kosten zoals belastingen en bedrijfskosten eraf zijn gehaald, die door het spel in dat jaar zijn gegenereerd, 900 miljoen Amerikaanse dollar bedroeg. De verklaring voor deze hoge opbrengsten zou kunnen zijn divers, variërend van een toenemende spelersbasis, de introductie van nieuwe functies, betere marketingstrategieën of een combinatie van deze factoren. Als u betrokken bent bij het spel of het bedrijf, biedt deze statistiek inzicht in de potentiele economische haalbaarheid en het succes van het bedrijf achter het spel.

In Nederland waren er ongeveer 1,3 miljoen actieve Pokemon Go spelers eind 2019.

De statistiek die u heeft aangehaald verwijst naar het aantal mensen in Nederland die actief het spel Pokemon Go speelden tegen het einde van 2019. Actieve spelers kunnen hier worden geïnterpreteerd als mensen die het spel regelmatig spelen, al was het maar een paar keer per week. Het totaal aantal komt op ongeveer 1,3 miljoen mensen. Dit aantal is belangrijk voor het begrijpen van de populariteit van het spel in Nederland, evenals het gegeven dat het nog steeds een aanzienlijke spelerbasis heeft, zelfs enkele jaren na de eerste lancering. Het geeft ook inzicht in het patroon van mobiel gamen in Nederland en is mogelijk nuttig bij het ontwerpen van soortgelijke spellen of marketingstrategieën.

De gemiddelde speelduur van Pokémon Go per dag voor een gebruiker is ongeveer 43 minuten.

De statistiek die u hier ziet, geeft aan dat een gemiddelde gebruiker van Pokémon Go elke dag ongeveer 43 minuten aan dit spel besteedt. Dit betekent dat als je alle speeltijden van elke gebruiker over de periode van één dag verzamelt en het gemiddelde berekent, dit uitkomt op ongeveer 43 minuten. Dit betekent niet dat elke speler elke dag exact 43 minuten speelt. Sommige spelers spenderen misschien slechts een paar minuten, terwijl andere spelers urenlang spelen. Maar als u dit allemaal op een hoop gooit en het gemiddelde uitrekent, dan krijgt u 43 minuten. Dit gemiddelde geeft u een algemene indruk van hoeveel tijd gebruikers gewoonlijk besteden aan het spelen van Pokémon Go per dag.

Wereldwijd zijn er tot half 2020 meer dan 290 miljoen interacties met Team GO Rocket geweest.

U kunt zich afvragen wat ‘meer dan 290 miljoen interacties met Team GO Rocket tot half 2020’ inhoudt. Dit betekent dat er over de hele wereld tot de helft van het jaar 2020, een totaal aantal van meer dan 290 miljoen gebeurtenissen zijn geweest waarbij spelers interactie hadden met Team GO Rocket. Team GO Rocket is een antagonistisch team in de populaire mobiele game, Pokémon GO. Interacties kunnen variëren van het vechten tegen leden van Team GO Rocket tot het redden van Pokémon die zij hebben gevangen. Dit getal is belangrijk omdat het de betrokkenheid en activiteit van gebruikers in de game illustreert. De grote hoeveelheid interacties kan ook een indicatie zijn van de populariteit van het spel en de dagelijkse betrokkenheid van de gamers.

Vanaf half 2020 zijn er wereldwijd meer dan 11,4 miljard kilometer afgelegd door Pokémon Go-spelers.

Dit statistiek wijst erop dat het Pokémon Go spel, sinds halverwege 2020, een behoorlijk wereldwijde impact heeft gehad. U moet weten dat spelers worden aangemoedigd om rond te wandelen en verschillende locaties te bezoeken om monsters te vangen en te trainen. Bij deze activiteit leggen spelers enorm veel afstand af. Wanneer we al deze afstanden bij elkaar optellen, bereiken we het indrukwekkende totaal van meer dan 11,4 miljard kilometer. Dus, ter illustratie, dit betekent dat de totale afstand die door Pokémon Go-spelers is afgelegd, gelijk is aan het ongeveer 285.000 keer rond de aarde gaan of meer dan 12 keer de afstand tussen de aarde en de dwergplaneet Pluto. Dit weerspiegelt de wereldwijde populariteit en de ontroerende kracht van dit spel.

Referenties

0. – https://www.researchgate.net

1. – https://www.droidapp.nl

2. – https://pokemongolive.com

3. – https://www.lifewire.com

4. – https://www.pocketgamer.biz

5. – https://www.statista.com

Inhoudsopgave