a) Onze redacteuren zijn onafhankelijk van de fabrikanten van de aanbevolen producten. We publiceren wel links naar verschillende webshops waar we mee samenwerken. Lees meer. b) Wij gebruiken cookies om het bezoekersgedrag op deze website te analyseren. Door verder te surfen op deze site geef je toestemming voor het gebruik ervan. Privacybeleid.

Statistieken Over Employer Branding: Actueel overzicht [Met nieuwe gegevens]

In deze blogpost vindt u een actueel overzicht van de meest recente en relevante statistieken over employer branding, waarmee u inzicht krijgt in de nieuwste trends en ontwikkelingen op dit gebied.

  • Volgens LinkedIn is 72% van de wervingsprofessionals wereldwijd van mening dat werkgeversmerk een aanzienlijke impact heeft op aanwerving.
  • CareerArc stelt dat 75% van de werkzoekenden overweegt de reputatie van een bedrijf voordat ze een sollicitatie sturen.
  • Volgens LinkedIns Global Talent Trends 2015-rapport zou 56% van de professionals voorkomen solliciteren bij een bedrijf met een slecht werkgeversmerk, niet louter niet het bedrijf aanbevelen aan vrienden.
  • een studie van CR Magazine toonde aan dat 69% van de mensen niet zou solliciteren bij een bedrijf met een slechte reputatie, zelfs als ze werkloos waren.
  • Volgens LinkedIn geeft 80% van de talentleiders aan dat werkgeversmerk een belangrijke invloed heeft op hun vermogen om talent aan te trekken.
  • Universum-gegevens suggereren dat bedrijven met een sterker werkgeversmerk tot 50% besparen op de kosten per aangeworven medewerker.
  • Volgens Universum vermeldde 60% van de werkgevers branding als hun belangrijkste HR-aandachtsgebied binnen hun teams.

Actuele Statistieken Over Employer Branding

Volgens LinkedIn is 72% van de wervingsprofessionals wereldwijd van mening dat werkgeversmerk een aanzienlijke impact heeft op aanwerving.

Uit LinkedIn-onderzoek blijkt dat 72% van de wervingsprofessionals over de hele wereld aangeeft dat het werkgeversmerk een aanzienlijke impact heeft op de werving van nieuw personeel. Dit betekent dat de reputatie en het imago van een bedrijf in de ogen van potentiële werknemers een sleutelfactor kan zijn bij hun beslissing om zich bij een bedrijf aan te sluiten of niet. Het werkgeversmerk kan worden beïnvloed door een reeks factoren, zoals bedrijfscultuur, waarden, arbeidsvoorwaarden en ontwikkelingsmogelijkheden. Dus als u een werkgever bent, is het belangrijk om te investeren in het opbouwen en onderhouden van een sterk en positief werkgeversmerk om talent aan te trekken en te behouden.

CareerArc stelt dat 75% van de werkzoekenden overweegt de reputatie van een bedrijf voordat ze een sollicitatie sturen.

Uit de statistiek van CareerArc kunnen we opmaken dat de bedrijfsreputatie een zeer belangrijke rol speelt voor werkzoekenden. Volgens deze statistiek overweegt maar liefst 75% van de werkzoekenden de reputatie van een bedrijf voordat ze een sollicitatie sturen. Dit betekent dat driekwart van de mensen die op zoek zijn naar een baan kijkt naar het imago van een bedrijf – zoals hoe het bedrijf wordt beoordeeld door huidige en voormalige werknemers, zijn sociale verantwoordelijkheid en zijn positie in de industrie – voordat ze beslissen of ze het waard vinden om hun tijd en energie te besteden aan een sollicitatie. Volgens deze statistiek zou u, als werkgever, moeten investeren in het opbouwen en onderhouden van een goede bedrijfsreputatie om talent aan te trekken.

Volgens LinkedIns Global Talent Trends 2015-rapport zou 56% van de professionals voorkomen solliciteren bij een bedrijf met een slecht werkgeversmerk, niet louter niet het bedrijf aanbevelen aan vrienden.

Uit de Global Talent Trends van 2015, een onderzoek uitgevoerd door LinkedIn, blijkt dat de reputatie van een werkgever een cruciale rol speelt bij het aantrekken van talent. Volgens dit rapport zou 56% van de professionals niet willen solliciteren bij een bedrijf dat een slechte reputatie heeft als werkgever. Dit betekent dat het niet gaat om een beperkt effect waarbij professionals het bedrijf simpelweg niet aanbevelen aan vrienden. Het gaat hier om een veel directer effect waarbij professionals daadwerkelijk besluiten om niet bij zulke bedrijven te solliciteren. Dit onderstreept het belang van een sterk werkgeversmerk voor bedrijven om competent en gekwalificeerd personeel aan te trekken en te behouden. Dus, als u een ondernemer of manager bent, moet u opmerken dat de reputatie van uw bedrijf als werkgever een directe invloed kan hebben op de kwaliteit en kwantiteit van de sollicitanten die u aantrekt.

een studie van CR Magazine toonde aan dat 69% van de mensen niet zou solliciteren bij een bedrijf met een slechte reputatie, zelfs als ze werkloos waren.

Uit onderzoek van CR Magazine blijkt dat reputatie een zeer belangrijke factor is bij het zoeken naar een baan. Volgens het onderzoek zou maar liefst 69% van de mensen niet solliciteren bij een bedrijf dat bekend staat om zijn slechte reputatie, ongeacht of zij momenteel werkloos zijn of niet. Dit betekent dat bijna 7 op de 10 respondenten de vermeende status of opvattingen over een bedrijf boven hun eigen noden voor werk stellen. Dus, aanzienlijke reputatieproblemen van een bedrijf kunnen hun vermogen om nieuw talent aan te trekken aanzienlijk beperken. U zou dus kunnen concluderen dat hoe een bedrijf wordt waargenomen door potentiële werknemers een grote invloed kan hebben op de wervingsmogelijkheden.

Volgens LinkedIn geeft 80% van de talentleiders aan dat werkgeversmerk een belangrijke invloed heeft op hun vermogen om talent aan te trekken.

Uit LinkedIn-gegevens blijkt dat 80% van de leiders in talentmanagement van mening is dat de reputatie van hun organisatie als werkgever een significante rol speelt bij het aantrekken van bekwaam en geschikt personeel. Wat deze statistiek eenvoudigweg zegt is dat hoe een organisatie wordt waargenomen op de arbeidsmarkt, in dit geval het ‘werkgeversmerk’, een kritieke factor is in hun vermogen om toptalent te werven. Dus als u een HR-leider bent, is het cruciaal dat u aandacht besteedt aan het versterken en positief positioneren van uw werkgeversmerk om de kwalitatief beste kandidaten aan te trekken voor uw organisatie.

Universum-gegevens suggereren dat bedrijven met een sterker werkgeversmerk tot 50% besparen op de kosten per aangeworven medewerker.

De statistiek suggereert dat bedrijven met een sterke werkgeversidentiteit aanzienlijke financiële voordelen kunnen behalen. Universum-gegevens geven aan dat deze bedrijven tot 50% kunnen besparen op de kosten per aangeworven medewerker. Wat betekent dit voor u? Als uw bedrijf investeert in zijn werkgeversmerk – bijvoorbeeld door werknemers goed te behandelen, een positieve werkomgeving te creëren en een sterke reputatie op te bouwen als een geweldige plek om te werken – kan dit helpen om de kosten van het werven van nieuwe medewerkers aanzienlijk te verlagen. Dit komt omdat een sterk werkgeversmerk het bedrijf aantrekkelijker maakt voor potentiële medewerkers, waardoor de noodzaak om veel te spenderen aan het aantrekken van talent vermindert.

Volgens Universum vermeldde 60% van de werkgevers branding als hun belangrijkste HR-aandachtsgebied binnen hun teams.

Volgens een onderzoek van Universum geeft 60% van de werkgevers aan dat ‘branding’ – het ontwikkelen en onderhouden van het imago van het bedrijf – hun belangrijkste aandachtspunt is binnen hun Human Resources-teams. Dit impliceert dat voor de meerderheid van de werkgevers, het bevorderen van hun bedrijfsidentiteit en imago naar potentiële en huidige medewerkers een cruciale taak is van hun HR-afdelingen. Dit kan verschillende activiteiten omvatten, zoals het communiceren van de waarden en doelen van het bedrijf, het creëren van een aantrekkelijke werkomgeving, en het zichtbaar en aantrekkelijk maken van het bedrijf voor potentiële nieuwe werknemers. Deze statistiek laat zien dat branding een sleutelrol speelt in het aantrekken en behouden van talent binnen bedrijven.

Referenties

0. – https://business.linkedin.com

1. – https://www.3blmedia.com

2. – https://universumglobal.com

3. – https://www.careerarc.com

Inhoudsopgave