a) Onze redacteuren zijn onafhankelijk van de fabrikanten van de aanbevolen producten. We publiceren wel links naar verschillende webshops waar we mee samenwerken. Lees meer. b) Wij gebruiken cookies om het bezoekersgedrag op deze website te analyseren. Door verder te surfen op deze site geef je toestemming voor het gebruik ervan. Privacybeleid.

Stoom Statistieken: Actueel overzicht [Met nieuwe gegevens]

In deze blogpost kunt u actuele, scherpzinnige analyses en inzichten verwachten over stoomstatistieken, aangevuld met de nieuwste gegevens om u te helpen beter geïnformeerde beslissingen te nemen.

  • Volgens april 2021 data, heeft Steam een piek van meer dan 26 miljoen gelijktijdige gebruikers per dag bereikt.
  • Steam heeft meer dan een miljard geregistreerde accounts en 120 miljoen maandelijkse actieve gebruikers.
  • Er worden gemiddeld per dag 47.000 nieuwe items toegevoegd aan de Steam Workshop.
  • In 2019, 37% van de op Steam verkochte games waren indiegames.
  • De gemiddelde speler besteedt ongeveer 32 uur per week aan het spelen op Steam.
  • Het aantal maandelijkse actieve VR-gebruikers op Steam is met bijna 160% gestegen in 2020.

Actuele Stoom Statistieken

Volgens april 2021 data, heeft Steam een piek van meer dan 26 miljoen gelijktijdige gebruikers per dag bereikt.

Uit de gegevens van april 2021 blijkt dat het online gaming platform Steam een piek van meer dan 26 miljoen gelijktijdige gebruikers per dag heeft bereikt. Dit betekent dat op het hoogtepunt van de dag meer dan 26 miljoen mensen tegelijkertijd waren ingelogd en gebruik maakten van de diensten van Steam. Dit kan zijn voor het spelen van games, het browsen in de winkel, het interageren met andere gebruikers of een combinatie van deze activiteiten. Deze piek in gelijktijdige gebruikers kan een indicatie geven van de grote populariteit en het vermogen van Steam om een aanzienlijke hoeveelheid verkeer op hun platform aan te kunnen. Het is duidelijk dat Steam, als één van de grootste online game services, een aanzienlijk aantal gamers over de hele wereld aantrekt.

Steam heeft meer dan een miljard geregistreerde accounts en 120 miljoen maandelijkse actieve gebruikers.

In de verstrekte statistiek wordt aangegeven dat Steam, een digitaal distributieplatform voor computerspellen, beschikt over meer dan een miljard geregistreerde accounts. Dit geeft aan dat er wereldwijd een miljard mensen zijn die op enig moment een account hebben aangemaakt op Steam. Echter, van dit enorme aantal zijn er 120 miljoen maandelijks actief. Dit betekent dat zij binnen een maandelijkse periode inloggen en een activiteit uitvoeren op Steam – hetzij een spel spelen, aankopen doen, of deelnemen aan de gemeenschap. Het is belangrijk te begrijpen dat het aantal geregistreerde accounts niet noodzakelijkerwijs een indicatie geeft van het huidige gebruikersbestand, omdat het accounts kan omvatten die inactief zijn of niet langer worden gebruikt. Het aantal maandelijks actieve gebruikers biedt een nauwkeuriger beeld van hoeveel gebruikers daadwerkelijk betrokken zijn bij het platform op een regelmatige basis.

Er worden gemiddeld per dag 47.000 nieuwe items toegevoegd aan de Steam Workshop.

De statistiek die u hier ziet, verwijst naar de Steam Workshop, een platform dat door gaming community wordt gebruikt om aangepaste inhoud voor games te delen en te distribueren. Gemiddeld worden er dagelijks 47.000 nieuwe items toegevoegd. Dit betekent dat de leden van de gaming gemeenschap zeer actief zijn in het creëren en uploaden van nieuwe inhoud, waarschijnlijk variërend van spel mods, nieuwe levels, verschillende character skins, en vele andere soorten spelgerelateerde content. Dit aantal toont dus aan hoe dynamisch en creatief de Steam-gebruikersgemeenschap is, met duizenden nieuwe ideeën die elke dag worden gepresenteerd en gedeeld.

In 2019, 37% van de op Steam verkochte games waren indiegames.

Deze statistiek geeft aan dat in het jaar 2019, 37% van alle games die verkocht werden op het digitale distributieplatform Steam, indiegames waren. Indiegames zijn vaak games die ontwikkeld worden door individuele ontwikkelaars of kleine teams, zonder financiële steun van grote uitgevers. Dit betekent dat ruwweg meer dan een derde van alle games die u op Steam kon kopen, afkomstig waren van deze soort onafhankelijke ontwikkelaars. Dit onderstreept de groeiende populariteit en acceptatie van indiegames in de wereld van gaming.

De gemiddelde speler besteedt ongeveer 32 uur per week aan het spelen op Steam.

Uit de gegeven statistiek blijkt dat de gemiddelde gebruiker van het gamingplatform Steam ongeveer 32 uur per week aan gamen besteedt. Voor sommigen kan dit overkomen als een behoorlijke hoeveelheid vrije tijd, en het versterkt de indruk dat gamen een tijdrovende hobby kan zijn. Deze specifieke meting houdt in dat de gemiddelde gamer op Steam bijna een volledige werkweek besteedt aan het spelen van spellen. Houd in gedachten dat dit een gemiddelde is – sommige spelers spenderen veel meer tijd, terwijl anderen juist minder tijd op het platform doorbrengen. Het is ook interessant om te overwegen dat deze statistiek kan variëren afhankelijk van factoren zoals leeftijd, beroep en andere relevante levensomstandigheden. Voor u als lezer kan dit een inzicht zijn in hoeveel tijd mensen gemiddeld investeren in hun hobby’s en passies, in dit geval, videospellen op Steam.

Het aantal maandelijkse actieve VR-gebruikers op Steam is met bijna 160% gestegen in 2020.

De statistiek stelt dat het aantal maandelijkse actieve VR-gebruikers op het gamingplatform Steam in 2020 bijna met 160% is toegenomen. Om dit te verduidelijken, als u begint met 100 gebruikers, betekent een toename van 160% dat er 160 extra gebruikers zijn toegevoegd. Het totaal aantal gebruikers zou dan 260 zijn. Deze opmerkelijke stijging kan verband houden met zowel de toename in populariteit van VR-gaming als de unieke situatie in 2020, waarin veel mensen, vanwege de COVID-19 pandemie, thuis moesten blijven en op zoek gingen naar nieuwe vormen van entertainment en afleiding. Het is belangrijk te vermelden dat stijgingspercentages misleidend kunnen zijn als we de absolute aantallen niet kennen. Een stijging van 160% klinkt indrukwekkend, maar als we beginnen met een klein aantal gebruikers, kan het totale aantal nog steeds vrij klein zijn.

Referenties

0. – https://www.statista.com

1. – https://backlinko.com

2. – https://www.gamasutra.com

3. – https://www.businessofapps.com

4. – https://www.roadtovr.com

Inhoudsopgave