a) Onze redacteuren zijn onafhankelijk van de fabrikanten van de aanbevolen producten. We publiceren wel links naar verschillende webshops waar we mee samenwerken. Lees meer. b) Wij gebruiken cookies om het bezoekersgedrag op deze website te analyseren. Door verder te surfen op deze site geef je toestemming voor het gebruik ervan. Privacybeleid.

User Generated Content Statistieken: Actueel overzicht [Met nieuwe gegevens]

In dit blog post, zult u ontdekken hoe User Generated Content (UGC) zich ontwikkelt, compleet met de meest actuele statistieken en gloednieuwe gegevens, om u te helpen beter te begrijpen hoe UGC uw bedrijf en marketingstrategie kan beïnvloeden.

  • 25% van zoekresultaten voor de 20 grootste merken ter wereld linken naar gebruikers gegenereerde inhoud,
  • 59% van millennials zeggen dat ze gebruikers gegenereerde inhoud gebruiken voor hun aankoopbeslissingen boven professionele foto’s,
  • UGC is 35% memorabeler dan andere media,
  • 70% van consumenten vertrouwen online peer-reviews en aanbevelingen meer dan professionele content en kopieën,
  • Op Instagram, resulteert UGC in een 4.5% hogere conversatieratio,
  • Productbeoordelingen zijn 12 keer betrouwbaarder dan productomschrijvingen afkomstig van de fabrikant zelf,
  • Op websites met klantrecensies is de conversatieratio 74% hoger,
  • UGC in e-mailmarketing kan leiden tot een 73% verhoging in klik-omzetratio,
  • UGC resulteert in een 20% toename van retentie van sitebezoekers,
  • Klanten die interactie hebben met UGC zijn 97% meer geneigd om te converteren met een merk,
  • De kans om de verkoop te verhogen door inzetten van UGC in plaats van professionele foto’s is 6.4%,
  • 93% zegt dat UGC erg nuttig is bij het nemen van een aankoopbeslissing,
  • 85% van de gebruikers vindt visuele UGC overtuigender dan merkfoto’s of -video’s,
  • Merken zien een 25% toename in conversieratio’s wanneer gebruikerg gegenereerde inhoud is geïntegreerd in productpagina’s,

Actuele User Generated Content Statistieken

25% van zoekresultaten voor de 20 grootste merken ter wereld linken naar gebruikers gegenereerde inhoud,

Deze statistiek geeft aan dat wanneer u zoekt naar een van de 20 grootste merken ter wereld in een online zoekmachine, er een kans van 25% is dat de resultaten die u krijgt een link bevatten naar door gebruikers gegenereerde inhoud. Dit betekent dat een kwart van de zoekresultaten verwijst naar inhoud zoals recensies, opmerkingen, posts of andere vormen van inhoud die door gewone gebruikers zoals uzelf zijn gemaakt en gepost, in plaats van door de merken zelf of door professionele contentmakers. Het laat zien hoe gebruikersbetrokkenheid en invloeden van consumenten substantieel zijn in digitale media ten aanzien van deze grote merken.

59% van millennials zeggen dat ze gebruikers gegenereerde inhoud gebruiken voor hun aankoopbeslissingen boven professionele foto’s,

Dit statistiek laat zien dat 59% van de millennials, een generatie geboren tussen 1981 en 1996, aangeeft dat ze bij het maken van aankoopbeslissingen meer vertrouwen op inhoud die is gecreëerd door gewone gebruikers dan op professionele afbeeldingen. Dit betekent dat voor meer dan de helft van de millennials, recensies, beoordelingen, foto’s of video’s die andere klanten hebben gedeeld een grotere invloed hebben op hun koopgedrag dan professioneel gemaakte afbeeldingen van producten of diensten. U kunt dit inzicht gebruiken om te begrijpen hoe u uw product of dienst het beste op de markt kunt brengen om de aandacht van deze specifieke demografische groep te trekken.

UGC is 35% memorabeler dan andere media,

UGC staat voor User Generated Content, wat betekent dat de inhoud gemaakt wordt door gebruikers, in plaats van door professionals. De genoemde statistiek suggereert dat UGC 35% memorabeler is dan andere soorten media. Dit betekent dat wanneer u inhoud consumeert die is gemaakt door andere gebruikers, zoals blogposts, beoordelingen, opmerkingen enzovoort, de kans 35% hoger is dat u zich dat zult herinneren dan wanneer u inhoud consumeert die is gemaakt door professionals. Dit kan komen doordat UGC vaak authentieker en persoonlijker is, wat het makkelijker maakt om het in het geheugen te prenten. In een wereld waarin we met veel informatie worden overspoeld, kan dit vermogen om memorabel te zijn zeer waardevol zijn.

70% van consumenten vertrouwen online peer-reviews en aanbevelingen meer dan professionele content en kopieën,

Deze statistiek illustreert dat 70% van de consumenten meer waarde hecht aan online peer-reviews en aanbevelingen dan aan professioneel ontwikkelde content en kopieën. Oftewel, u als consument neigt ernaar meer vertrouwen te hebben in de eerlijkheid van meningen en ervaringen gedeeld door medeconsumenten. Dit kan zijn omwille van het gevoel van authenticiteit en betrouwbaarheid dat geassocieerd wordt met ervaringen van echtgenoten, in tegenstelling tot mogelijk bevooroordeelde professionele inhoud. Het weerspiegelt een trend in de hedendaagse consumentencultuur waarbij meningen van ‘echte mensen’, oftewel ‘peers’, een waardevolle rol spelen in besluitvorming.

Op Instagram, resulteert UGC in een 4.5% hogere conversatieratio,

UGC staat voor ‘User Generated Content’, wat betekent dat het inhoud is die niet door bedrijven, maar door gewone mensen, zoals u en ik, wordt gecreëerd. Denk aan foto’s, video’s, berichten, recensies, enz. die we delen op sociale media zoals Instagram. De statistiek ‘UGC resulteert in een 4,5% hogere conversieratio’ betekent dat posts op Instagram die zijn gemaakt door gewone gebruikers leiden tot een 4,5% hogere kans dat anderen daarop reageren of actie ondernemen. Met andere woorden, mensen zijn meer geneigd om actie te ondernemen – zoals het kopen van een product, het inschrijven voor een nieuwsbrief, het klikken op een link, enz. – als ze met UGC-berichten worden geconfronteerd dan met berichten gemaakt door bedrijven. Dit onderstreept het belang van ‘User Generated Content’ in digital marketingstrategieën.

Productbeoordelingen zijn 12 keer betrouwbaarder dan productomschrijvingen afkomstig van de fabrikant zelf,

Uit de gegeven statistiek begrijpen we dat productbeoordelingen die gemaakt zijn door consumenten, 12 keer betrouwbaarder worden geacht dan de productomschrijvingen die afkomstig zijn van de fabrikant zelf. Dit kan betekenen dat gebruikers veel meer vertrouwen hebben in de beoordelingen van hun medeconsumenten in vergelijking met de beschrijvingen die door de productfabrikanten worden gegeven. Dit kan te wijten zijn aan het feit dat fabrikanten hun eigen producten kunnen overdrijven of misschien niet volledig eerlijk zijn over de functies of prestaties. Terwijl recensies van klanten meestal gebaseerd zijn op hun eigen ervaring met het product na aankoop of gebruik, wat mogelijk een eerlijker en realistischer beeld geeft. Deze statistiek onderstreept het belang van het controleren van productbeoordelingen voordat u een aankoopbeslissing neemt.

Op websites met klantrecensies is de conversatieratio 74% hoger,

Het statistiek ‘Op websites met klantrecensies is de conversieratio 74% hoger’ betekent dat websites waar bezoekers klantbeoordelingen kunnen lezen en achterlaten, 74% meer succes hebben in het omzetten van bezoekers in klanten, abonnees of gebruikers, afhankelijk van het aangeboden product of dienst op de website. De conversieratio is een maatstaf voor het succes van een specifieke webeigenschap in het bereiken van zijn doel om gebruikers ertoe te brengen een bepaalde actie uit te voeren. In dit geval betekent een hogere conversieratio dat klantrecensies het vertrouwen vergroten en klanten helpen bij het nemen van aankoopbeslissingen, waardoor het waarschijnlijk is dat ze tot een aankoop overgaan. Uw website zou dus kunnen profiteren van het implementeren of verbeteren van een systeem voor klantrecensies.

UGC in e-mailmarketing kan leiden tot een 73% verhoging in klik-omzetratio,

UGC staat voor ‘User Generated Content’, wat betekent dat de inhoud wordt gecreëerd door de gebruikers zelf in plaats van het bedrijf. Deze statistiek stelt dat door het gebruik van UGC in uw e-mailmarketingstrategieën, u een potentiële verhoging van 73% in uw klik-omzetratio kunt zien. In essentie, wanneer u gebruikersinhoud in uw e-mails integreert, zijn lezers blijkbaar meer geneigd om te klikken en een aankoop te doen. De klik-omzetratio is het percentage van e-mailontvangers die na het bekijken van uw e-mail een bepaalde actie uitvoeren, zoals een aankoop doen. Een 73% verhoging betekent dus dat er een aanzienlijk hoger percentage ontvangers actie onderneemt na het zien van de e-mail. Deze toename kan resulteren in meer verkopen, meer traffic naar uw website, of wat uw doel dan ook mag zijn.

UGC resulteert in een 20% toename van retentie van sitebezoekers,

UGC, wat staat voor User Generated Content, betekent in dit geval dat sitebezoekers zelf inhoud aanleveren. Deze statistiek stelt dat er een 20% toename van retentie van sitebezoekers is wanneer User Generated Content wordt gebruikt. Dit betekent dat wanneer u, als sitebeheerder, uw bezoekers de mogelijkheid geeft om zelf inhoud te creëren en bij te dragen aan uw website, 20% meer van deze bezoekers waarschijnlijker terugkomen naar uw website. Dit is belangrijk omdat het de betrokkenheid en loyaliteit van uw gebruikers verhoogt, wat op zijn beurt kan leiden tot een hogere websiteverkeer en potentieel hogere omzet.

Klanten die interactie hebben met UGC zijn 97% meer geneigd om te converteren met een merk,

UGC staat voor User Generated Content, dit is content zoals foto’s, video’s, recensies, posts, etc. die door de gebruikers zelf worden gecreëerd in plaats van door het merk. Statistieken wijzen uit dat klanten die interactie hebben met UGC 97% meer geneigd zijn om te converteren met een merk. Dit betekent dat wanneer u als klant betrokken raakt bij user-generated content, je waarschijnlijkheid om een aankoop te doen, je abonnement te vernieuwen, of op een andere manier te ‘converteren’ – een term in marketing die een gewenste actie aangeeft – bijna dubbel zo hoog zal zijn. Ervaringen en meningen van andere klanten zorgen voor geloofwaardigheid en kunnen u overtuigen om over te gaan op aankopen. Dit illustreert het belang en de invloed van UGC op consumentengedrag.

De kans om de verkoop te verhogen door inzetten van UGC in plaats van professionele foto’s is 6.4%,

UGC (User Generated Content) verwijst naar inhoud die is gecreëerd door de gebruikers van een platform, zoals klantenbeoordelingen, foto’s die zij zelf hebben genomen, enzovoort. In deze context stelt de vermelde statistiek dat het inzetten van UGC in plaats van professionele foto’s de kans om de verkoop te verhogen met 6.4% kan verhogen. Dit betekent dat wanneer u gebruik maakt van beelden of andere inhoud die door uw gebruikers is gecreëerd, u een 6.4% hogere kans hebt om uw verkoop te verhogen ten opzichte van het gebruik van professioneel gemaakte foto’s. Dit kan zijn omdat UGC vaak als authentieker en betrouwbaarder wordt gezien door andere gebruikers of klanten, en hen dus waarschijnlijker maakt om een aankoop te doen.

93% zegt dat UGC erg nuttig is bij het nemen van een aankoopbeslissing,

Het percentage dat in deze statistiek wordt aangegeven, 93%, vertegenwoordigt een grote meerderheid van respondenten die stellen dat User-Generated Content (UGC) een essentiële factor is bij het nemen van een aankoopbeslissing. User-Generated Content verwijst naar de verschillende soorten inhoud – zoals recensies, opmerkingen, foto’s, video’s, blogs, social media posts – die door gebruikers zelf, in plaats van door bedrijven of verkopers, worden gecreëerd. Dit is vaak betrouwbaarder en persoonlijker voor potentiële kopers. Het helpt een ‘echt’ beeld van het product of de dienst te scheppen, vaak door ervaringen of meningen van andere consumenten te presenteren. U, als consument, maakt deel uit van die 93% die UGC vertrouwt en gebruikt om geïnformeerde aankoopbeslissingen te nemen. Het belang hiervan is dat het de macht van de consumentenstem benadrukt in de hedendaagse markt, die bedrijven kunnen benutten om het vertrouwen in hun producten of diensten te vergroten.

85% van de gebruikers vindt visuele UGC overtuigender dan merkfoto’s of -video’s,

De statistiek stelt dat 85% van de gebruikers visuele gebruikers gegenereerde inhoud (UGC) overtuigender vindt dan foto’s of video’s van een merk. U kunt dit begrijpen als een indicatie van de impact en de geloofwaardigheid van UGC ten opzichte van traditionele merk-inhoud. Gebruikers genereren deze inhoud zelf, waaronder afbeeldingen, video’s, recensies en andere vormen van visuele content. De effectiviteit van dergelijke inhoud ligt in de perceptie van authenticiteit en betrouwbaarheid. U zou kunnen zeggen dat mensen zich meer verbonden voelen met echte ervaringen en meningen van andere gebruikers dan met door merken geproduceerde en vaak bewerkte inhoud. Daarom vindt een aanzienlijke meerderheid van de gebruikers, in dit geval 85%, UGC meer overtuigend.

Merken zien een 25% toename in conversieratio’s wanneer gebruikerg gegenereerde inhoud is geïntegreerd in productpagina’s,

De statistiek die u noemt geeft aan dat bedrijven een aanzienlijke verbetering zien in hun conversieratio’s – het percentage bezoekers van een website dat een gewenste actie uitvoert, zoals het kopen van een product – wanneer ze gebruikersinhoud integreren in hun productpagina’s. Dit betekent dat wanneer bedrijven input van hun klanten – zoals recensies, foto’s of video’s – opnemen op hun productpagina’s, ze een toename van 25% zien in het aantal bezoekers dat daadwerkelijk een aankoop doet. Het onderstreept het belang van klanteninput en gemeenschapsbetrokkenheid in huidige marketingstrategieën. Het toont aan dat consumenten vertrouwen op de ervaringen en meningen van hun collega-consumenten bij het nemen van aankoopbeslissingen.

Referenties

0. – https://stackla.com

1. – https://www.yotpo.com

2. – https://www.klaviyo.com

3. – https://www.adweek.com

4. – https://www.bazaarvoice.com

Inhoudsopgave