a) Onze redacteuren zijn onafhankelijk van de fabrikanten van de aanbevolen producten. We publiceren wel links naar verschillende webshops waar we mee samenwerken. Lees meer. b) Wij gebruiken cookies om het bezoekersgedrag op deze website te analyseren. Door verder te surfen op deze site geef je toestemming voor het gebruik ervan. Privacybeleid.

Wow Statistieken: Actueel overzicht [Met nieuwe gegevens]

In deze blogpost kunt u een up-to-date overzicht verwachten over World of Warcraft statistieken, voorzien van recente gegevens, inzichtelijke analyses en interessante feiten die u helpen om het spel en zijn dynamiek beter te begrijpen.

  • World Of Warcraft was op een gegeven moment het meest populaire spel ter wereld, met een piek van 12 miljoen abonnees in 2010,
  • In 2019 had World of Warcraft ongeveer 4.88 miljoen actieve spelers.
  • In 2020 was World of Warcraft het een-na-grootste MMO-spel op basis van spelerstelling.
  • In 2014 was er genoeg inhoud in het spel beschikbaar dat het meer dan 6 maanden zou kosten om alles te zien.
  • Tot op heden zijn er 8 uitbreidingen uitgebracht voor World of Warcraft.
  • Het spel is in 244 landen en gebieden over de hele wereld verkocht.
  • World of Warcraft is beschikbaar in 11 talen.
  • Het totaal aantal doden van spelers in World of Warcraft is meer dan 5,5 miljoen keer de wereldbevolking.
  • Het spel heeft meer dan 100 miljoen geregistreerde accounts sinds de lancering.
  • Ongeveer 47% van de WoW-spelers zijn tussen de 10 en 29 jaar oud.
  • Ongeveer 85% van de spelers zijn mannelijk.
  • Ongeveer 36% van de WoW-spelers zijn getrouwd.
  • De totale speeltijd van WoW-spelers is meer dan 6 miljoen jaren.
  • Sinds de lancering zijn er meer dan 500 miljoen personages gecreëerd.
  • De gemiddelde speeltijd per speler is ongeveer 22,7 uur per week.

Actuele Wow Statistieken

World Of Warcraft was op een gegeven moment het meest populaire spel ter wereld, met een piek van 12 miljoen abonnees in 2010,

De statistiek over World of Warcraft toont aan hoe enorm populair dit spel was op zijn hoogtepunt. Als u zich het jaar 2010 herinnert, was dit het jaar waarin de populariteit van dit spel zijn piek bereikte met een verbazingwekkend aantal van 12 miljoen abonnees. Dit betekent dat maar liefst 12 miljoen mensen over de hele wereld een betaald abonnement hadden op dit spel, wat onderstreept hoe aantrekkelijk en boeiend het was voor het publiek. Deze statistiek geeft ons dus een goede maatstaf voor het beoordelen van de impact en het succes van World of Warcraft in de gamewereld. Het is een duidelijke weergave van zijn dominantie als het meest populaire spel ter wereld op dat moment.

In 2019 had World of Warcraft ongeveer 4.88 miljoen actieve spelers.

De statistiek stelt dat in het jaar 2019 het populaire online spel, World of Warcraft, een indrukwekkend aantal van ruwweg 4,88 miljoen actieve spelers had. Dit houdt in dat ongeveer 4,88 miljoen individuen regelmatig deelnamen aan dit spel gedurende dat jaar. Het impliceert niet alleen de enorme omvang van de spelergemeenschap, maar spreekt ook voor de voortdurende populariteit van het spel. Wat betekent dit voor u? Als u bijvoorbeeld een spelontwikkelaar, een marketeer in de gamingindustrie of zelfs een fervent speler bent, helpt dit inzicht u te begrijpen hoeveel aantrekkingskracht World of Warcraft heeft en het potentieel dat het heeft om spelers wereldwijd aan te trekken en vast te houden.

In 2020 was World of Warcraft het een-na-grootste MMO-spel op basis van spelerstelling.

In 2020 was World of Warcraft het op één na grootste Massively Multiplayer Online (MMO) spel gemeten naar het aantal spelers. Dit betekent dat, onder de verscheidenheid aan online spellen waarin grote aantallen spelers tegelijkertijd in een virtuele wereld kunnen deelnemen, World of Warcraft meer spelers had dan de meeste andere spellen, maar toch één spel had dat het in spelerstelling overtrof. De positie van World of Warcraft in 2020 benadrukt de populariteit en het bereik van het spel, waarbij het grote aantallen spelers blijft aantrekken en vasthouden, dankzij zijn boeiende gameplay en voortdurend bijgewerkte inhoud. U kunt deze statistiek zien als een bewijs van de blijvende relevantie van World of Warcraft in de competitieve wereld van MMO-spellen.

In 2014 was er genoeg inhoud in het spel beschikbaar dat het meer dan 6 maanden zou kosten om alles te zien.

Deze statistiek suggereert dat het spel in 2014 zo uitgebreid was, dat als u elke dag speelde, het meer dan zes maanden zou duren om alle inhoud van het spel te zien of ervaren. Dit houdt in alle niveaus, karakterontwikkelingen, missies, verhalen, zijverhalen en welke andere kenmerken het spel ook mag bieden. Dit duidt op de rijke en diepe inhoud van het spel, die ervoor zorgt dat spelers er langdurig door geboeid blijven. Het geeft ook aan dat de ontwikkelaars aanzienlijke tijd en moeite hebben gestoken in het maken van een uitgebreide en boeiende speelervaring, waardoor het spel spelers veel waarde voor hun tijd en geld biedt. Deze statistiek kan ook worden gebruikt om de grootte en de complexiteit van het spel te vergelijken met andere spellen.

Tot op heden zijn er 8 uitbreidingen uitgebracht voor World of Warcraft.

Als u een fan bent van het populaire online multiplayer spel World of Warcraft, dan weet u dat de spelervaring zich voortdurend ontwikkelt en uitbreidt. Tot nu toe zijn er acht uitbreidingen uitgebracht voor dit spel. Elke uitbreiding introduceert nieuwe content, zoals nieuwe werelden om te verkennen, quests om te voltooien en personages om te ontmoeten. Dit betekent dat het spel met elke uitbreiding groter en gevarieerder wordt, wat de spelervaring kan verrijken. Het toont ook de toewijding van de ontwikkelaars aan het levend houden en uitbreiden van deze virtuele wereld. Dus als u een speler bent die alle uitdagingen van World of Warcraft wil aangaan, kunt u uitkijken naar nieuwe ervaringen met elke uitgebrachte uitbreiding.

Het spel is in 244 landen en gebieden over de hele wereld verkocht.

Beste lezer, deze statistiek geeft aan dat het spel, waarnaar wordt verwezen, wereldwijd is verkocht en een uitgebreid geografisch bereik heeft. Het feit dat het in 244 landen en gebieden is verkocht, betekent dat het spel niet alleen in de bekende 195 erkende soevereine staten beschikbaar is, maar ook in andere gebieden, waaronder afhankelijke territoria, overzeese departementen en sommige gebieden die als afzonderlijke geografische entiteiten worden erkend, omwille van politieke, demografische of andere redenen. Het onderstreept het wereldwijde succes en de populariteit van dit spel, de brede aantrekkelijkheid en acceptatie die het heeft verkregen, aangezien het beschikbaar is voor een divers publiek over de hele wereld.

World of Warcraft is beschikbaar in 11 talen.

De statistiek geeft aan dat de populaire MMORPG (Massively Multiplayer Online Role-Playing Game), World of Warcraft, beschikbaar is in 11 verschillende talen. Dit houdt in dat u, afhankelijk van uw taalvoorkeur of oorspronkelijke taal, kunt kiezen uit 11 talen om het spel te spelen. Dit weerspiegelt de brede internationale aantrekkingskracht en toegankelijkheid van het spel. Ongeacht of u Engels, Frans, Duits, Spaans, Russisch, Portugees, Italiaans, Pools, Koreaans, Chinees of Taiwanees spreekt, u kunt genieten van het fantasyuniversum van World of Warcraft in uw voorkeurstaal. Dit is een bewijs van hoe wereldwijde videogamefabrikanten hun best doen om verschillende geografische en taalkundige barrières te doorbreken, zodat hun producten door een zo groot mogelijk publiek kunnen worden genoten.

Het totaal aantal doden van spelers in World of Warcraft is meer dan 5,5 miljoen keer de wereldbevolking.

De statistiek die u hier ziet, geeft aan dat het totale aantal doden van spelers in het spel ‘World of Warcraft’ meer dan 5,5 miljoen keer de wereldbevolking is. Dit kan op het eerste gezicht schokkend overkomen, maar het is belangrijk te onthouden dat dit betrekking heeft op een virtuele omgeving. In ‘World of Warcraft’, net als in vele andere videogames, kunnen spelers herhaaldelijk sterven en herleven tijdens het spel. Dit aantal geeft niet het aantal unieke spelers weer dat stierf, maar eerder het totale aantal keren dat een speler ‘dood’ ging in het spel. Deze statistiek laat zien hoe intensief dit spel wordt gespeeld en hoe vaak spelers in gevaarlijke situaties terechtkomen. Het benadrukt de omvang en de populariteit van het spel, evenals het uitdagende karakter ervan.

Het spel heeft meer dan 100 miljoen geregistreerde accounts sinds de lancering.

De statistiek ‘Het spel heeft meer dan 100 miljoen geregistreerde accounts sinds de lancering’ verwijst naar het aantal accounts dat is geregistreerd in het spel vanaf het moment van de lancering tot nu toe. Dit betekent dat sinds het spel is uitgebracht, er meer dan 100 miljoen spelers zich hebben aangemeld en een account hebben aangemaakt op het platform van het spel. Houd er echter rekening mee, dat dit niet betekent dat er momenteel 100 miljoen actieve gebruikers zijn. Het omvat iedereen die ooit een account heeft geregistreerd, ongeacht of ze het spel nog steeds spelen of niet. Daarom is deze statistiek een belangrijke indicator van de totale populariteit en het bereik van het spel sinds het begin van de uitgave.

Ongeveer 47% van de WoW-spelers zijn tussen de 10 en 29 jaar oud.

Deze statistiek geeft aan dat bijna de helft van de spelers van World of Warcraft (WoW), ongeveer 47%, tussen de 10 en 29 jaar oud is. Dit betekent dat u, als u zich in die leeftijdscategorie bevindt, deel uitmaakt van de grootste leeftijdsgroep in de WoW-gemeenschap. De overige 53% wordt dus verdeeld over de spelers die jonger dan 10 of ouder dan 29 zijn. Dit inzicht helpt ons te begrijpen hoe de leeftijdsverdeling in deze populaire online gaming gemeenschap eruit ziet. Het laat zien dat WoW aantrekkelijk is voor een breed spelerspubliek, maar vooral populair is onder jongere spelers.

Ongeveer 85% van de spelers zijn mannelijk.

De statistiek die u ziet, “Ongeveer 85% van de spelers zijn mannelijk”, betekent dat in een gedefinieerde groep spelers, het overweldigende deel, namelijk 85%, mannelijk is. Dit geeft u een duidelijk beeld van de geslachtsverdeling binnen deze groep. Met andere woorden, als u 100 willekeurige spelers uit deze groep zou nemen, dan zou u verwachten dat ongeveer 85 van hen mannen zijn. Dit kan nuttig zijn om te begrijpen wie de meerderheid van de spelers in deze specifieke groep vormt. Het is ook belangrijk te vermelden dat, hoewel dit een aanzienlijk percentage is, het niet noodzakelijk een afspiegeling vormt van alle spelersgroepen of van de algemene bevolking. Elke verschillende groep kan zijn eigen unieke genderverdeling hebben.

Ongeveer 36% van de WoW-spelers zijn getrouwd.

Uit de statistiek blijkt dat ongeveer 36% van de mensen die World of Warcraft (WoW) spelen, getrouwd is. Dit betekent dat van elke 100 spelers, er 36 getrouwd zijn. Dit zegt natuurlijk niets over de kwaliteit van het huwelijk of de tijd die het spelen van de game in beslag neemt. Het geeft ons echter wel inzicht in de demografie van de WoW-spelers. Het toont aan dat het publiek niet alleen uit jonge, ongebonden individuen bestaat, maar dat een aanzienlijk deel van hen een huwelijkspartner heeft. Hetels u dus naar de stereotypes van gamers – zoals het stereotype van de jonge, alleenstaande man – zou dit cijfer een verrassing kunnen zijn. Het laat zien hoe breed en divers de community eigenlijk is.

De totale speeltijd van WoW-spelers is meer dan 6 miljoen jaren.

De statistiek die aangeeft dat de totale speeltijd van World of Warcraft (WoW) spelers meer dan 6 miljoen jaar bedraagt, is behoorlijk indrukwekkend. Dit betekent dat als u alle speeltijd van elke WoW speler in de wereld bij elkaar zou optellen, u op een totaal van meer dan 6 miljoen jaren zou uitkomen. Het toont de enorme populariteit en meeslependheid van dit spel, waarin spelers vaak meerdere uren per dag investeren. Dit kan u een idee geven over de tijd die mensen wereldwijd besteden aan online gaming, en wat voor een impact zulke games kunnen hebben op hun dagelijkse leven. Het is een weergave van de toewijding van de spelers, maar ook een waarschuwing voor het potentieel verslavende aspect van dergelijke games.

Sinds de lancering zijn er meer dan 500 miljoen personages gecreëerd.

Sinds de lancering van het spel, fenomeen of platform in kwestie, hebben gebruikers over de hele wereld meer dan 500 miljoen personages gecreëerd. Dit betekent dat in totaal er meer dan een half miljard unieke, virtuele entiteiten zijn gegenereerd door de gebruikers. Dat is een ongelooflijk aantal dat de immense populariteit en betrokkenheid van de gebruikers aantoont. Elk personage vertegenwoordigt ook de creativiteit en individualiteit van de gebruiker die het heeft gemaakt. Dit is een indrukwekkende statistiek die laat zien hoe betrokken en gepassioneerd de gebruikersgemeenschap is. U als gebruiker, of potentiële gebruiker, kunt hieruit begrijpen hoe breed en divers de ervaringen en mogelijkheden van dit platform kunnen zijn.

De gemiddelde speeltijd per speler is ongeveer 22,7 uur per week.

De statistiek die u ziet, ‘De gemiddeld speeltijd per speler is ongeveer 22,7 uur per week’, geeft aan hoeveel tijd spelers gemiddeld besteden aan het spelen van een bepaald spel of meerdere spellen gedurende een week. Deze waarde wordt berekend door de totale hoeveelheid tijd die alle spelers aan het spel besteden op te tellen en dan te delen door het aantal spelers in de steekproef. Wanneer we zeggen dat de gemiddelde speeltijd per speler ongeveer 22,7 uur per week is, betekent dit dat als u alle speeltijden van elke speler van de betreffende week optelt en dat cijfer deelt door het totale aantal spelers, u gemiddeld 22,7 uur per speler krijgt. Het belangrijke van deze statistiek is dat het laat zien hoe betrokken of toegewijd de spelers zijn aan het spel binnen een bepaalde tijdsperiode.

Referenties

0. – https://www.statista.com

1. – https://www.engadget.com

2. – https://worldofwarcraft.com

3. – https://mmo-population.com

4. – https://www.wowhead.com

5. – https://wowwiki-archive.fandom.com

6. – https://royal.pingdom.com

7. – https://quanticfoundry.com

8. – https://www.bbc.com

Inhoudsopgave